نگهداری از بیمار مبتلا به زخم بستر در خانه چگونه است؟

۱۱اردیبهشت،

پزشکان به اشخاصی که بیمار بستری در خانه دارند پیشنهاد می‌کنند تا با رعایت نکات بهداشتی مانع از بروز بیماری های ناخواسته علاوه بر اصلی بیماری فرد بیمار شدند و همین طور از بروز مشکلات بیشتر برای خودشان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ؛ بیماران بستری کم توان حرکتی ندارند اغلب پس از گذشت مدتی دچار مشکل زخم بستر می شوند همراهان و اشخاصی که از بیمار مراقبت می کنند بایستی به دقت مواظب بروز این مشکل باشند و نگذارند که زخم بستر در فرد بستری پیشرفت نماید زیرا به تدریج این زخم بستر نواحی بزرگتری را در بر میگیرد و حتی تا استخوان فرد می تواند برسد که نیاز به جراحی های ترمیمی و ایجاد مشکلات عدیده برای فرد شود زیرا نظافت فردی شخص هم با مشکل برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به زخم بستر مراجعه می گردد.

گفتنی است: پزشکان پیشنهاد می کنند تا با تغییر موقعیت فرد بستری در فاصله های کوتاه و جلوگیری از ایجاد فشار بر روی یک ناحیه از بدن به صورت مدام مانع از تشکیل زخم بستر گردند.

بررسی ها نشان می دهند انواع درمان ها و کرم ها و چسب ها برای مقابله با زخم بستر وجود دارد که البته اشخاص می بایست با رعایت کامل بهداشت چه برای خود و چه فرد بیمار به صورت مداوم نسبت به ضد عفونی کردن و تعویض کرم ها و چسب ها و تمییز نمودن ناحیه آسیب دیده اقدام کنند تا جلوی پیشرفت زخم بستر را بگیرند. /ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.