نیازمند “سامانه ثبت طرح‌های it” هستیم

فروردین ۱۴۰۳

یک کار‌شناس فناوری اطلاعات گفت: تدوین و جمع آوری طرح‌های it سبب فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال و درآمدزایی می‌شود.

دکتر عبدالله عبدی در گفتگو با خبرنگار اورژانس itباشگاه خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ساماندهی و ثبت طرح‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مزایای فنی و اقتصادی آن‌ها را مشخص کرده و در واقع پایلوتی از طرح‌ها ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ممکن است بعضی طرح‌ها هزینه ساخت پایلوت سنگینی داشته باشند، افزود: باید شرکت‌های سرمایه گذاری مخاطره پذیر در حوزه it ایجاد شده و چنان چه طرح‌ها ریسک پائینی دارند بخش خصوصی علاقمند به سرمایه گذاری وارد عمل شود. 

این کار‌شناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید براینکه سازمان فناوری اطلاعات می‌تواند متولی ایجاد سامانه ثبت طرح‌های itشود، خاطرنشان ساخت: با ثبت طرح‌های it در یک سامانه مشخص و رسمی تجاری سازی ایده‌های این حوزه نیز صورت گرفته لذا علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال نیروهای خلاق؛ سرمایه گذاری‌ها نیز طبق برنامه ریزی بوده و سرمایه گذاران بسیاری وارد عرصه فعالیت خواهند شد. 

وی تصریح کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه‌ای است که طرح‌های بسیاری داشته و محلی برای ایده‌های نو آورانه است اما سامانه‌ای برای ثبت آن‌ها بصورت رسمی وجود ندارد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.