نیازی به واردات باتری خودرو نداریم

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 نیازی به واردات باتری خودرو نداریم

نیازی به واردات باتری خودرو نداریم

ممتازنیوز: انجمن کارفرمایان تولید باتری اعلام کرد: واردات بی رویه باتری، تولید این محصول را در کشور به نصف ظرفیت اسمی کارخانه ها یعنی ۷ میلیون و۸۰۰ هزار عدد رسانده است.

به گزارش ممتازنیوز، انجمن کارفرمایان تولید باتری در واکنش به اظهارات نایب رئیس اتحادیه باتری‌سازان در مورد افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت باطری اتومبیل طی یک ماه گذشته و عدم ترخیص ۲۰۰ هزار عدد باطری از گمرک با وجود کمبود باطری در بازار، اعلام کرد: این انجمن ضمن تأکید بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای حمایت از تولیدات داخلی و همچنین با توجه به توان تولیدکنندگان به ویژه در صنعت باتری، به اطلاع می‌رساند با توجه به تعداد خودروهای شماره‌گذاری شده تا سال ۹۲ که ۱۶ میلیون دستگاه است و با در نظر گرفتن متوسط عمر باتری خودرو که در حدود دو سال است، میزان نیاز سالانه کشور ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد باتری است که کارخانه‌های داخلی با توجه به ظرفیت اسمی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد باتری، قادر به تأمین تمامی نیازهای بازار داخل است و علاوه بر این، توانایی صادرات را نیز دارا هستند.
در این توضیح آمده است: در حال حاضر به دلیل واردات بی‌رویه در این صنعت دارای تولید سالانه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد باتری است.
بر اساس آمارهای گمرک ایران، در سال گذشته واردات این محصول از مبادی قانونی حدود ۵۰ میلیون دلار بوده که با توجه به ظرفیت‌های ذکر شده، این حجم از واردات این صنعت را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.
همچنین صنعت باتری با ایجاد اشتغال برای ۳۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم، چنانچه دچار هر گونه مشکلی شود، جوانان این مرز و بوم در خطر عدم اشتغال و مسائل اجتماعی این موضوع قرار خواهند گرفت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.