نیاز به کروکی درصورت مشخص نبودن مقصر تصادف

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در تصادفاتی که خسارت آنها تا سقف ۵ میلیون تومان است در صورتیکه دو طرف، نسبت به تعین مقصر اتفاق اختلاف نظر نداشته باشند شرکت های بیمه خسارت را آنگونه که باید پرداخت می کنند.

خبراقتصادی: یونس مظلومی مدیرعامل بیمه رازی در خصوص اظهارات سرهنگ اصغر محبی، معاون حقوقی پلیس راهور مبنی بر عدم پرداخت خسارت بدون کروکی (تا سقف ۵ میلیون تومان) توسط شرکت های بیمه، در تصادفاتی که دو طرف تصادف دارای بیمه نامه معتبر می باشند و بدون اعتراض به مرکز بیمه مراجعه می کنند، توضیح داد: 

به گزارش پایگاه اینترنتی تحلیلی-خبری آیین مدیرعامل بیمه رازی در اینخصوص گفت: داشتن کروکی تنها زمانی الزام می یابد که طرفین تصادف، در تعیین مقصر اتفاق با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند. وی ادامه داد: با توجه به افزایش مبلغ خسارات معمولا پس از بروز تصادف، هریک از طرفین اتفاق دیگری را مقصر میداند و با توجه به اینکه شرکت بیمه بدون معرفی مقصر اتفاق قادر به پرداخت خسارت نمی باشد، بنابراین عامل اصلی نیاز به ارائه کروکی در مراکز پرداخت خسارت زیاندیگان می باشند نه شرکت های بیمه!

وی در ادامه افزود: در تصادفاتی که خسارت آنها تا سقف ۵ میلیون تومان است در صورتیکه دو طرف، نسبت به تعین مقصر اتفاق اختلاف نظر نداشته باشند شرکت های بیمه خسارت را آنگونه که باید پرداخت می کنند. اما به سبب اینکه شرکت بیمه در مقام تشخیص مقصر اتفاق نیست در مواقعیکه در معرفی مقصر اتفاق بین دوطرف اختلاف نظر وجود داشته باشند بیمه گذاران می بایست نسبت به اخذ کروکی اقدام نمایند تا پس از تعین مقصر شرکت بیمه بتواند نسبت به پرداخت خسارت اقدام نماید. 

یونس مظلومی در ادامه خاطر نشان ساخت: متاسفانه افزایش سقف پرداخت خسارت بدون کروکی، تقلب و تخلف در صنعت بیمه را افزایش می دهد و سبب می گردد شرکت های بیمه خسارت های غیر واقعی و ساختگی بیشتری پرداخت کنند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.