نیاز به ۶۰ هزار متخصص آی‌تی در مدارس/ آموزش و پرورش رتبه اول را در شبکه ملی اطلاعات دارد

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

حاجی بابایی گفت: برای راه‌اندازی فن‌آوری نوین در مدارس، نیاز به ۶۰ هزار متخصص آی‌تی در مدارس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقشه راه سند فن‌آوری اطلاعات در وزارت آموزش و پرورش، از تجهیز ۵۸۷ کلاس رایانه‌ای، تولید ۵۰ عنوان لوح فشرده محتوای آموزشی و ساماندهی و اجرای شبکه ملی رشد خبر داد و گفت: اتصال مدارس خارج از کشور به تکنولوژی تلویزیون اینترنتی و اجرای سند تحول بنیادین آموزشی کشور از جمله برنامه انجام شده وزارت آموزش و پرورش است.
 
وی ادامه داد: راه‌اندازی فن‌آوری نوین در مدارس، نیاز به ۶۰ هزار متخصص آی‌تی در مدارس است. بنابراین به حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه نیاز ویژه‌ای داریم.

حاجی بابایی افزود: برای جلب ۶۰ هزار متخصص و کارشناس آی‌تی از طریق دانشگاه فرهنگیان برنامه‌های ویژه‌ای داریم، چرا که برای ۵۴ هزار مدرسه و مجتمع نیاز به این نیروی انسانی ضرورت دارد.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری امور فن‌آوری ۱۹ راهکار را به مدارس سراسر کشور اعلام کرده و در هر مدرسه یک یا دو کارشناس آی‌تی قرار دادیم.

وی با اشاره به این‌که دانش آموزان ما در آستانه یک جهش بین‌المللی به فن‌آوری جدید و تولید محتوا قرار دارند، خاطرنشان کرد: امروزه فن‌آوری‌های جدید یک واقعیت انکار ناپذیر هستند و تحول بنیادین در آموزش و پرورش، درگرو استفاده از فن‎آوری‌های جدید و به‌روز است.

حاجی بابایی در پایان گفت: با توجه به این‌که آموزش و پرورش رتبه اول را در شبکه ملی اطلاعات دارد، برگزاری دوره‌های هوشمند سازی، تجهیز ۱۷۸۷ کارگاه رایانه‌ای و انتشار ۱۲ هزار محتوای چند رسانه‌ای تحت وب از اقدامات این وزارتخانه است.
 
گفتنی است؛ تاکنون ۲۴ درصد مدارس کشور هوشمند شده که مقرر شده است تا پایان برنامه پنجم توسعه این طرح به‌طور کامل اجرایی شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.