نیاز بیش از ۶۰ درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد iبه خدمات مشاوره‌

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

106-24.jpg

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۶۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد iبه سبب وجود دغدغه‌هایی از قبیل از دست دادن سرپرست خانوار، بیکاری یکی از اعضای خانواده، بیماری و غیره نیازمند «مشاوره» می باشند.

اکبر میرشکار در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از iبهره‌مندی ۲۸۸ هزار و ۷۳۱ نفر از مددجویان کمیته امداد از مشاوره‌های فردی و گروهی در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۲۰۹ هزار ساعت و ۸۱۱ جلسه مشاوره گروهی و فردی در طول این شش ماه برای مددجویان برگزار شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از کارکردهای مهم شبکه امداد فرهنگی این نهاد، ارتقای سبک زندگی خانواده‌های تحت پوشش است.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد این امر iبه دو شیوه در کمیته امداد محقق می‌شود که یکی آموزش مهارت‌های زندگی و دیگری ارائه خدمات مشاوره است.

بنابر اظهارات میرشکار، ۱۵۰ کلینیک مشاوره طرف قرارداد کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشند و ۶۰۰ مشاور iبه صورت دائم و ۷۵۰ مشاور نیز iبه صورت پروژه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری می‌کنند.

وی در ادامه عمده‌ترین مشکلات مددجویان در مشاوره‌ها را مشکلات رفتاری خانوادگی، تحصیلی و شغلی حقوقی عنوان کرد.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۷۳ درصد از مشاوره‌های انجام شده در قالب مشاوره گروهی و ۲۷ درصد در قالب مشاوره فردی بوده است؛ ضمن اینکه دفاتر مشاوره کمیته امداد در سطح شهرستان‌ها، خوابگاه‌ها و کانون‌ها نیز فعال است.

میرشکار در ادامه با اعلام برگزاری همایش دانشجویی با عنوان «سبک زندگی دینی لازمه تحقق تمدن ایرانی اسلامی»، گفت: در این همایش موضوع “سبک زندگی” تبیین و تشریح می‌شود.

وی از حضور ۱۶۰ دانشجو تحت پوشش امداد و برگزاری ۱۰۰ همایش سبک زندگی در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گفته معاون فرهنگی کمیته امداد، این همایش‌ها تا ۲۲ iبهمن ماه برگزار و iبه دانشجویان نخبه جوایز نفیسی اعطا می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.