نیاز پرتغال به چند دهه وقت برای کاهش کامل بدهی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

وزیر حاویی پرتغال اظهار داشت که کشورش برای کاهش کامل کسری بودجه خود به سال‌های بسیاری وقت نیاز دارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاهش بها به میزان چهار میلیارد یورو در سال ۲۰۲۴- ۲۰۲۴ انجام خواهد شد و در صدر بودجه سال آینده قرار دارد که با بزرگ‌ترین افزایش مالیات در تاریخ مدرن پرتغال، ریاضت بیشتری را به مردم این کشور تحمیل خواهد نمود.

این کاهش بها در شرایط وام ۷۸ میلیارد یورویی تصویب شده از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول برای پرتغال لحاظ نشده بود اما دولت این کشور آن را به عنوان راهی برای تضمین پایداری دراز‌مدت توان مالی دولتی ارائه نمود.

ویتور گاسپار، وزیر حاویی پرتغال، عنوان داشت که چندین دهه وقت لازم است تا نسبت بدهی به تولید ناخالص کشورش به پایین ۶۰ درصد برسد با اینهمه هنوز خطرات بزرگی برای چشم‌انداز اقتصادی در پرتغال و اروپا وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود بدهی این کشور به ۱۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ برسد.

گاسپار همچنین اخطار داد که انجام پیش‌بینی‌ اقتصادی در این شرایط دشوار است. دولت پرتغال پیش از این پیش‌بینی خود از میزان تولید اقتصادی برای سال جاری و آینده را کاهش داده و برآورد نموده که تولید ناخالص داخلی سه درصد در سال جاری و یک درصد در سال آینده کاهش داشته باشد اما بسیاری از اقتصاد‌دان‌ها این چشم‌انداز را بسیار خوشبینانه می‌دانند.

به گزارش تفسیری رویترز، وزیر حاویی پرتغال خاطرنشان نمود که صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به پایان ارزیابی خود در مورد کاهش بها بیشتر در این کشور نزدیک شده اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.