نیاز ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از خانواده زندانیان / فقط ۳ میلیارد داریم

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان اعلام کرد: اگر سرانه هر خانواده زندانی را ۱۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم تنها برای پوشش خانواده زندانیان تهرانی سالانه نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم ولی اکنون بودجه این انجمن سالانه کمتر از ۳ میلیارد تومان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از مهر، محسن نصیری در مورد میزان مشارکت مردمی در ماه مبارک رمضان و گلریزان وی‍ژه خانواده زندانیان گفت: میزان مشارکت نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته است. البته برخی از خیرین تعهداتی می دهند که متاسفانه به این تعهدات عمل نمی شود که امسال تعداد تعهدات عمل نکرده کاهش یافت.

وی افزود: در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان کمک مردمی برای حمایت از خانواده زندانیان جمع آوری شد که تمامی این مبلغ صرف هزینه های معیشت، هزینه تحصیل، درمان، دانشگاه و امور مرتبط با خانواده زندانیان خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان در پاسخ به اینکه پیش از این خانواده زندانیان با مشکل عدم اختصاص یارانه خانوار مواجه بودند آیا این مشکل برطرف شده استگفت: با سازمان هدفمندی یارانه ها همکاری خوبی داشتیم و این مشکل بر طرف شد.

نصیری اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه میان سازمان زندانها و کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار شد همکاری خوبی برای پوشش خانواده زندانیان انجام شود. این تعامل در سطح مدیران عالی و میانی مطلوب است ولی در سطح مدیران ادارات و رده های پایین تر اتفاق چندان خوبی رخ نداده است. به نظر می رسد این تفاهم نامه و همکاری برای این اشخاص جانیفتاده و خانواده زندانیان را جز گروههای غیرخودی می دانند.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان در مورد تامین هزینه های انجمن گفت: پیش از این بخشی از درآمدهای انجمن از طریق اسقاط خودروهای فرسوده تامین می شد که در سال جاری به لحاظ مشکلات مدیریتی در ستاد حمل و نقل سوخت، فعالیتها متوقف شد ول اکنون از طریق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کمی هزینه ها تامین می شود زیرا این ستاد خودروهای بدون صاحب و رها شده را برای از رده خارج کردن در اختیار انجمن قرار می دهد.

نصیری اظهار داشت: رسیدگی به امور خانواده زندانیان قطعا سبب کاهش وقوع جرم می شود و هر گونه کم کاری صدمات زیادی خواهد داشت. به عنوان نمونه بر اساس آخرین آمارها از سوی سازمان زندانها بستگان درجه یک خانواده زندانیان سر از زندانهای تهران در آوردند و این به هیچ عنوان قابل قبول و رضایت بخش نیست.

وی اعلام کرد: اگر سرانه هر خانواده زندانی را صد هزار تومان در نظر بگیریم تنها برای پوشش خانواده زندانیان تهرانی سالانه نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان داریم ولی اکنون بودجه این انجمن سالانه کمتر از سه میلیارد تومان است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.