نیجریه به جنگ اعطای مدارک جعلی و افتخاری می‌رود

۲۹ آبان ،

42-100.jpg

تصمیم اخیر انجمن روسای دانشگاه‌های نیجریه مبنی بر جلوگیری از اعطای مدارک افتخاری بی‌اعتبار به کارمندان دولتی، مورد حمایت همه‌جانبه اقشار این کشور واقع شد.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این انجمن اخیرا پرچمدار پاکسازی فضای دانشگاه‌ها از مدارک غیر علمی و خرید مدارک جعلی و بازگرداندن تحصیلات تکمیلی این کشور به جایگاه واقعی آن می‌باشد.

به گزارش تفسیری پایگاه خبری “یونیورسیتی ورلد نیوز”، بیست‌وهفتمین دوره همایش انجمن روسای دانشگاه‌های نیجریه در دانشگاه «ناساراوا» در نیجریه برگزار شد که در این همایش تصمیماتی برای شیوه اعطای مدارک افتخاری اتخاذ شد.

«مایکل فابوروده»، رییس سابق دانشگاه «ایله – ایفه» و دبیرکل کنونی انجمن روسای دانشگاه‌های نیجریه، گفت: روسای دانشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند تا به اعطای مدارک افتخاری در قبال دریافت پول و رشوه و سوداگری در این زمینه پایان دهند.

وی تاکید کرد: اعطای این مدارک نباید در گروی جناح‌بندی‌های سیاسی یا چشم‌داشت‌های مالی صورت گیرد. بلکه باید مبتنی بر توانایی مدیریت، خدمات‌رسانی و در جهتی توسعه اقتصادی جامعه باشد.

به گفته وی، میزان اعطای مدارک افتخاری در وقت ریاست وی و در بعضی از دانشگاه‌ها به میزان غیرمنطقی بالا بوده است.

«مایکل فابوروده» افزود: باید اعتراف کرد بسیاری از این مدارک افتخاری اعطا شده بر پایه دریافت وجه و روابط سیاسی بوده است و وسیله‌ای جهت کسب موقعیت مالی بهتر برای اشخاص خواهان این مدارک بوده است، در حالی که کوچک‌ترین اهمیتی به میزان صحت این مدارک داده نمی‌شود.

بر پایه این اظهارات و تصمیمات اخیر، از ژانویه ۲۰۲۴ هیچ مقام دولتی حق اعطای چنین مدارکی را نخواهد داشت بلکه تنها دانشگاه‌های حاوی برنامه آموزشی تحصیلات تکمیلی واجد شرایط اعطای این مدارک می باشند.

پروفسور«جیده المو» مدیر سابق دانشکده تکمیلی «دانشگاه دولتی لاگوس» معتقد است که در مدارک افتخاری اعطایی نباید عنوان “دکتر” قید شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.