نیروهای امنیتی یونانی دراعتراض به ریاضت اقتصادی راهپیمایی کردند

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، نیروهای پلیس، بندر داران وگارد ساحلی، نیروهای آتش نشانی با تجمع در مقابل وزارت اقتصاد ودارایی یونان در مرکز شهرآتن، به نشانه مخالفت با سیاست ریاضت اقتصادی درکشور و کاهش حقوق و مزایای خود دست به تظاهرات و تعدادی از آنان بطور سمبلیک خود را به دار آویختند .

دراین تظاهرات یک نفراز نیروی پلیس، یک نفر از گارد ساحلی و بندر داری و یک نفر ازنیروهای آنش نشانی در مقابل تجمع معترضین با به دار آویختن سمبلیک خود ، نظر رسانه ها را به مشکلات خود جلب کردند .

حضور نیروهای امنیتی مخالفان نظام سرمایه داری وادامه سیاست ریاضت اقتصادی توسط دولت یونان که به خواسته ترودیکا اجرا می شود، درتظاهر امشب بسیار گسترده بود و تظاهر کنندگان پس از سردادن شعارهای تند علیه ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی دولت، اعلام کردند : دولت با اجرای اینگونه سیاست اقتصادی درواقع طناب را بر گردان نیروهای امنیتی واقشار کم درآمد انداخته است.

معترضین سپس بسوی پارلمان این کشور راهپیمایی کردند واز دولت خواستند که بیش از این از حقوق و مزایای آنان کاسته نشود.

نمایندگان نیروهای پلیس امنیتی ظهر امروز پس از دیدار با مسئولان دولتی به تظاهراتی در سطح شهر دست زده بودند.

نمایندگان نیروهای امنیتی پس از این دیدار اعلام کردند، حقوق و مزایای آنان بشدت کاهش داده شد و دیگر اجازه نخواهند داد که حتی یک یورو از حقوق و مزایای آنان کاسته شود.

تظاهر کنندگان درادامه به خبرنگاران گفتند، در صورتی که دولت برای حل مشکل آنان چاره اندیشی نکند وطرح کاهش حقوق و مزایای آنان، را پس نگیرد، به تظاهرات و مبارزات خود درسراسریونان ادامه خواهند داد.

دولت یونان با تهیه طرح هایی درصدد کاهش ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو از هزینه های خود می باشد و به همین دلیل گفته شده است که ۲۸ درصد حقوق و مزایای نیروهای امنیتی و پلیس در راستای این طرح کاهش می یابد.

دولت یونان بر اساس خواسته اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیکا درحال رایزنی برای تهیه طرحی جهت کاهش کسری بودجه خود است.

**۲۱۷۰**۵۳۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.