“نیروهای مسلح” تحت پوشش بسته بیمه پایه سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرند

 

92-10.jpg

سرپرست سازمان بیمه سلامت گفت: براساس مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تمام شرکت‌های بیمه‌ای حتی بیمه نیروهای مسلح، تحت پوشش بسته بیمه پایه درمان قرار می‌گیرند و این بسته در سازمان بیمه سلامت تهیه شده است.

سید عبدالله عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم تشکیل سازمان بیمه سلامت کاهش پرداخت از جیب مردم است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما خریداران متعددی در حوزه‌های بیمه درمان داریم و این خریداران متعدد سبب شدند که ارائه کنندگان خدمت به هر نحو که مایل باشند خدمات ارائه کنند، نیاز به یک خریدار واحد در حوزه بیمه‌های درمان احساس می‌شد.

وی افزود: با تشکیل سازمان بیمه سلامت، این امکان به وجود می‌آید که همه خریدهای خدمات سلامت را یک سازمان انجام داده و با دستگاه‌های ارائه دهنده خدمت قدرت چانه‌زنی داشته باشد و این مهمترین اهداف تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران است.

عمادی ادامه داد: با تشکیل سازمان بیمه سلامت، مقوله درمان در کشور به سمت الکترونیکی شدن می‌رود و یکی از مهمترین اهداف این سازمان، الکترونیکی شدن بحث درمان در کشور است.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد وظایف بیمه‌های تکمیلی نیز گفت: بسته فعالیتی شرکت‌های بیمه خصوصی ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی نیز به زودی از سوی بیمه سلامت تهیه و ارائه می‌شود.

وی جایگزینی کارت هوشمند بیمه به جای دفترچه‌های فعلی را از دیگر برنامه‌های سازمان بیمه سلامت خواند و اضافه کرد: اکنون شهروندان دفترچه بیمه خدمات درمانی خود را دریافت می‌کنند، اما هدف ما جایگزینی آن با کارت هوشمند است.

رئیس سازمان بیمه سلامت در مورد ادغام سازمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت افزود: ما به دنبال این ادغام نیستیم و تنها بیمه سلامت در پی خرید خدمات غیرمستقیم تامین اجتماعی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.