نیروهای مسلح در حوزه پیشگیری از پیشروترین دستگاه های کشور است

۲۷ آبان ،

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در نوزدهمین مجمع پیشگیری از جرم نیروهای مسلح استان سمنان گفت: نیروهای مسلح در حوزه پیشگیری از پیشروترین دستگاه های کشور می باشند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه سمنان، محمود صفری که مهمان ویژه نوزدهمین مجمع پیشگیری از جرم نیروهای مسلح استان بود، به برگزاری ۵۲۰ مجمع استانی پیشگیری از جرم نیروهای مسلح در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح در حوزه پیشگیری از پیشروترین دستگاه های کشور می باشند.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمنان انقلاب، برای زمین گیر کردن نظام، افزود: بخش های مختلف حاکمیتی باید با روحیه بالا در برابر دشمنی ها بایستند و سر خم نکنند.

صفری با بیان این که کاری نبوده که دشمنان بر ضد جمهوری اسلامی انجام نداده باشند، تاکید کرد: ملت قهرمان ایران، دوران تحریمات را نیز با سرافرازی پشت سر می گذارد.

وی یافتن راهکار برای جلوگیری از آسیب ها در بخش هایی از نیروهای مسلح را یکی از اهداف سازمان قضایی نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: البته این سخن به معنای آن نیست که جرایم در نیروهای مسلح بسیار است بلکه ما وظیفه داریم از بروز هرگونه آسیب و تهدیدی پیشگیری کنیم.

این مقام ارشد قضایی نیروهای مسلح کشور به تصویب قانون مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری در مجمع تشخیص مصلح اشاره کرد و گفت: این قانون از ابزارهای مناسب برای پیشگیری از وقوع جرایم است.

صفری اطلاع رسانی مناسب به مردم و آگاهی آنان از قوانین و دستورالعمل ها، مکانیزه کردن ارایه خدمات و کاستن از مراجعه مستقیم مردم به بخش های خدماتی، تقویت سازمان های مردم نهاد و تعیین شاخص هایی برای سنجش میزان سلامت و فساد دستگاه ها را از جمله راه‌های پیشگیری از وقوع جرایم در نیروهای مسلح برشمرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین ابعاد گوناگون قانون «بررسی جرایم مالی» و وظایف سازمان‌ها و دستگاه‌های گوناگون در این قانون را تشریح کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.