نیروهای مسلح پرچمدار ایمنی در کشور می باشند

فروردین ۱۴۰۳

مسئول مرکز راهبردی سپاه در همایش ایمنی نیروهای مسلح:

مسئول مرکز راهبردی سپاه با اشاره به اهمیت ایمنی و اقدامات تأمینی در نیروهای مسلح گفت: بخشی از توان نیروهای مسلح در گرو اقدامات تأمینی است به نحوی که آنان را در سطوح مختلف از چشم دشمن دور نگه دارد از این رو نیروهای مسلح را می‌توان پرچمدار و الگوی ایمنی و اقدامات تأمینی در کشور دانست.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار “علی اکبر احمدیان” مسئول مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در دومین همایش سراسری ایمنی نیروهای مسلح- جشنواره امام هادی (ع) با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع ایمنی در نیروهای مسلح گفت: اهمیت موضوع ایمنی در نیروهای مسلح به این خاطر است که نیروهای مسلح بیش‌ترین نماد حاکمیت در یک کشور می‌باشند از این رو آنان را می‌توان پرچمداران ایمنی در کشورها دانست.

وی افزود: مسئله ایمنی در نیروهای مسلح از جنس مسائل نظری نیست، عینی و واقعی است و نیروهای مسلح می‌بایست در مسائل ایمنی به عنوان الگو و پرچمدار حرکت کند.

مسئول مرکز راهبردی سپاه با بیان اینکه در نیروهای مسلح در مباحث ایمنی با دو جریان مواجهیم گفت: بخشی از این جریان مربوط به امور تکرارپذیر و رویه‌ها است و بخشی دیگر مربوط به امور خلاقانه است که در روش‌های خلاقانه باید ایمنی خلاقانه هم مدنظر واقع شود.

احمدیان با بیان اینکه بدون نظام یافتگی به ایمنی دست نخواهیم یافت گفت: هر امری در نیروهای مسلح که نظام یافتگی ندارد ایمنی هم ندارد و به امور تصادفی و سلیقه‌ای تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول در ذهن و فکر متولیان ایمنی سازمان‌ها می‌بایست نظام یافتگی و شناسایی و سازماندهی اموری که نظام یافته نیستند باشد.

احمدیان در ادامه اظهار داشت: باید مرزبندی و تفکیک صورت گیرد که چه اموری باید بر اساس الگوها انجام شود و چه اموری را باید خلاقانه عمل و هدایت کرد.

وی با اشاره به اقدامات تأمینی که سپاه آن را به بخش ایمنی خود افزوده گفت: مجموعه اقدامات تأمینی برای نهادی که مدعی است تهدیدات ناهمطرازی دارد بزرگ‌ترین مزیت استراتژیک می‌باشد.

وی افزود: وقتی تهدیدی ناهمطراز می‌شود اقدامات تامینی از نقش ویژه و مهمی برخوردار می‌شود که در این نبردها زمانی توانمندی‌ها کارآمد و کارساز می باشند که از دید دشمن پنهان بماند و احساس غافلگیری و پنهان بودن خاصه‌ها از دید دشمن مبنای یک راهبرد بزرگ است.

احمدیان در پایان با تاکید بر اینکه حرکت غافلگیرانه و خواندن تفکر دشمن باید در فرهنگ دفاعی ما حاکم شود، گفت: بخشی از توان نیروهای مسلح در گرو اقدامات تأمینی به نحوی که در نیروهای مسلح در سطوح مختلف از فکر و اندیشه تا تاکتیک تکنیک و عمل از چشم دشمن دور بماند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.