نیروهای ناتو استان‌های کلیدی اطراف کابل را ترک می‌کنند

۲۹م اسفند ،

afp3-51.jpg

رئیس‌جمهور افغانستان و نیروهای تحت امر ناتو در افغانستان با خروج نیروهای خارجی از استان‌های کلیدی اطراف کابل به توافق رسیدند، اما زمان خروج این نیروها هنوز معلوم نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروهای ویژه آمریکا ظرف چند روز آینده وردک را ترک می‌کنند.

نیروهای کمک به برقراری امنیت در افغانستان(ایساف)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان وظیفه امنیتی را از نیروهای ائتلاف در وردک تحویل می‌گیرند.

ژنرال ژوزف دانفورد، فرمانده نیروهای ناتو که امروز (چهارشنبه) با کرزای دیدار کرده در بیانیه‌ای گفت: این طرح در راستای درخواست رئیس‌جمهور افغانستان و افزایش توانمندی نیروهای امنیتی افغان برای پذیرش مسئولیت‌های امنیتی کشورشان اجرا می‌شود.

از سوی دیگر ایمل فیضی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان جنگ ناتو در افغانستان را بی‌هدف عنوان کرد.

آنرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو سخنان اخیر حامد کرزای دربارهٔ تبانی آمریکا و ناتو با طالبان را رد کرده و گفته بود: این سخنان کاملا یک ایده خنده دار است.

ایمل فیضی، به خبرگزاری رسمی افغانستان، گفت که مردم افغانستان از ناتو می‌خواهند تا هدف این جنگ ظاهرا “مبارزه با تروریسم” را روشن سازد.

وی تاکید کرد: مردم افغانستان از ناتو می‌پرسند که چرا پس از یک‌ دهه، جنگ به هدف خود نرسیده و تنها مرگ مردم بی‌گناه و تخریب خانه‌های آنان در افغانستان را در پی‌ داشته‌ است.

سخنگوی کرزای افزود: مردم افغانستان از دبیر کل ناتو می‌پرسند در حالیکه ناتو می‌داند که ریشه‌ها و پناهگاه‌های تروریسم در خارج از خاک افغانستان قرار دارد، چرا این جنگ در روستاها و خانه‌های آنان ادامه دارد؟ مردم افغانستان این جنگ را بی هدف تلقی کرده و ادامه آن را در افغانستان غیرعاقلانه می‌دانند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.