نیروهای وظیفه و کارکنان دولت موظف به فراگیری واحد درسی آشنایی با قانون اساسی شدند

۲۰م دیماه ،

با تصویب دولت و در راستای آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، نیروهای وظیفه و کلیه کارکنان دولت موظف به فراگیری واحد درسی آشنایی با قانون اساسی شدند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ کلیه نیروهای وظیفه که مشمول خدمت مقدس سربازی می باشند و سایر کسانی که در آینده به خدمت مقدس سربازی فراخوانده می‌شوند، باید واحد درسی آشنایی با قانون اساسی را در آموزش‌های عمومی خود فراگیرند.

همچنین کلیه کارکنان دولت اعم از کشوری(دستگاه‌های اجرایی ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و لشکری (نیروی انتظامی و نظامی و نیروهای مسلح) که تاکنون آموزش‌های لازم را در زمینه حقوق اساسی و آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نگذرانده‌اند، موظفند ظرف یک سال آموزش‌های لازم را طی کنند.

بر اساس این مصوبه، دبیرخانه هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی موظف است؛ با هماهنگی معاونت اجرای قانون اساسی رئیس جمهور متون آموزشی تهیه شده را ظرف یک ماه بررسی و تأیید کند.

همچنین ستاد کل نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های مرتبط موظفند؛ برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور اجرای این تصویب‌نامه اقدام کنند.

بر این اساس، تصدی مقامات موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری-مصوب ۱۳۸۶- مشروط به احراز آشنایی و التزام به موازین قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

این مصوبه از سوی “محمدرضا رحیمی”؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

ماده(۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری

ماده ۷۱ – سمت‌های ذیل مدیریت سیاسی محسوب شده و به عنوان مقام شناخته می‌شوند و امتیاز شغلی مقامات مذکور در این ماده به شرح زیر تعیین می گردد:

الف – رؤسای سه قوه (۱۸۰۰۰) امتیاز.

ب – معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای نگهبان (۱۷۰۰۰) امتیاز.

 ج – وزراء، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس جمهور (۱۶۰۰۰)‌امتیاز.

د- استانداران و سفراء (۱۵۰۰۰)امتیاز.

هـ- معاونان وزراء (۱۴۰۰۰)امتیاز.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.