نیروهای پنهانی غذا

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز:‌ پنیر  معروف به کلسیم بسیار که استخوان‌های شما را قوی می‌کند .

خاصیت ویژه: پنیر حاوی مقادیر بسیاری مناکونونس – نوعی ویتامین K است. آزمایشی بر روی ۲۴ هزار فرد  بین ۳۵ تا ۶۴ سال نشان داد اشخاصی که روزانه مقادیر بسیاری از این نوع ویتامین را دریافت می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند. سبب این امر فعال شدن ژن‌هایی است که با سرطان مبارزه می‌کنند این نوع ویتامین در مواد غذایی همچون زرده تخم‌مرغ، مرغ و گیاهانی با برگ سبز یافت می‌شود.

سس گوجه‌فرنگی  معروف به لیکوپن که از قلب شما محافظت می‌کند.
خاصیت ویژه: سس‌هایی که ماده اصلی آنها را گوجه‌فرنگی تشکیل می‌دهد، حاوی اپیجنین (آنتی اکسیدانی قوی) نیز می باشند. این ماده در کرفس، جعفری و بعضی گیاهان دیگر نیز موجود است برطبق یافته‌ها خانم‌هایی که این ماده را بیشتر مصرف کرده‌اند، کمتر به سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند.

ماهی سالمون  معروف به اسیدهای چرب امگا ۳ که منجر به کاهش تری‌گلیسیرید شده و از گرفتگی رگها جلوگیری می‌کند.
خاصیت ویژه: اشخاصی که بیشتر از این ماهی یا هر غذایی حاوی امگا ۳ مانند مغزها، مصرف کرده‌اند، احتمال ابتلا به بیماری‌های لثه در آنها ۲۰ درصد کمتر است.

  دکتر من دارای اضافه وزن شدید است آیا این به این معناست که او نمی‌تواند در امور مربوط به سلامت مرا به خوبی راهنمایی کند؟
ممکن است محققان ۱۸۳ پزشک سلامت را بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که آنهایی که چند روز در هفته را فست‌فود مصرف می‌کنند و فعالیت‌ بدنی کمی دارند در مقایسه با پزشکانی که خود از زندگی سالمی برخوردار می باشند، کمتر به بیماران  خود پیشنهاد‌هایی در رابطه با شیوه‌های زندگی سالم می‌کنند. اما نباید فراموش کرد که علل متعددی برای چاقی وجود دارد، و پزشکان نیز استثنا نیستند. پس فقط به ظاهر پزشک خود اکتفا نکنید. بیشتر به پیشنهاد‌هایی که او به شما می‌دهد (یا نمی‌دهد) توجه کنید.

اگر پزشک شما در رابطه با موضوعاتی مانند رژیم غذایی و یا ورزش با شما صحبت نمی‌کند، بدون تعارف و خجالت نظر او را در این رابطه جویا شوید. ممکن است او پیشنهاد‌هایی بسیار خوب برای شما داشته باشد یا حتی بتواند تجربیات شخصی خود را در اختیار شما قرار دهد. اما اگر احساس کردید او نمی‌خواهد به شما پاسخ دهد و یا سعی می‌کند نقش رژیم غذایی و یا ورزش را در سلامت کم‌رنگ جلوه دهد، بهتر است به پزشک دیگری مراجعه کنید.
منبع:‌ دنیای زنان

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.