نیروگاه برق فضایی ساخته می گردد!

اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشمندان علوم فضایی در حال بررسی و تولید یک نیروگاه برق در فضا می باشند که با استفاده از باتری های خورشیدی و ارتباطات بدون سیم بتوانند انرژی خورشید را برای تبدیل به جریان برق به زمین مخابره کند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، این پروژه در حقیقت  نوعی پنل ماهواره ای خورشیدی  است که دانشمندان امیدوار می باشند تا سال ۲۰۲۵ ساخته شده مورد بهره برداری قرار گیرد.

 گفتنی است، دانشمندان تخمین زده اند که این ماهواره خورشیدی قادر به تامین ۱٫۳ انرژی برق مورد نیاز  کره زمین خواهد بود.

 بررسی ها نشان  می دهند، این ماهواره شامل مقادیر پنل های خورشیدی است که قادر خواهند بود انرژی خورشیدی را به امواج ماکروویو تبدیل نمایند.

 پس از ارسال امواج یکسری مراکز گیرنده در زمین راه اندازی خواهند شد که امواج ماکروویو را دریافت کرده آن را تبدیل به جریان برق و یا هر نوع دیگری از انرژی های مسوم که مورد نیاز است خواهند کرد.

 این ماهواره دارای پنل های آینه دار بشقابی خواهد بود که همسو با گردش خورشید حرکت می کنند تا به  این ترتیب بیشترین سطح انرژی خورشید را کسب کنند.

دانشمندان هدف از ساخت این ماهواره را در وهله اول انرژی رسانی به مناطق دچار بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بیان کرده اند که با این ترتیب حتی با وجود قطع جریان برق محلی، امداد گران از این طریق بتوانند با امداد رسانی سریع و موثر بپردازند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.