نیروگاه بوشهر سه ماه است که به طور مستمر فعالیت می‌کند

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نیروگاه بوشهر برای مقاومت در مقابل هشت ریشتر زلزله طراحی شده، گفت: نیروگاه بوشهر سه ماه است که مداوم کار می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ممتاز نیوز، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور  با حضور در برنامه شب آفتابی که از شبکه پنجم سیما پخش شد، در پاسخ به اینکه با توجه به بدقولی‌هایی که از روس‌ها سراغ داریم آیا استفاده از آنها در نیروگاه‌ها به صلاح کشور است یا خیر، گفت: اگر بخواهیم منصفانه مسئله را مطرح کنیم باید بگویم که اینچنین نیست. من از سال ۱۹۷۲ و نزدیک به ۴۲ سال در عرصه فناوری هسته‌ای کشور کار می‌کنم تا به امرو و از سال ۵۶  در دانشگاه صنعتی شریف بودیم که آن زمان البته این رشته نبود، و ما عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک بودیم و در دل مکانیک هسته‌ای را تدریس می‌کردم و از ا بتدا که بنیان نیروگاه بوشهر گذاشته شد، در جریان روند پیشرفت آن بودم.

وی اضافه کرد: از بعد از جنگ تحمیلی غیر از روس‌ها کسی نبود که نیروگاه را راه اندازی کند، اگر روس‌ها نبودند و واقعیت آن است که ما نمی‌توانستیم نیروگاه را راه اندازی کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه الان دو سال است که برق بوشهر وارد شبکه شده است، تصریح کرد: امروزه هزار مگاوات برق وارد شبکه شده است که البته نوسان دارد و زمانی مجبور بودیم نیروگاه را خاموش کنیم اما الان سه ماه است که نیروگاه بوشهر مداوم کار می کند.

صالحی با بیان اینکه نیروگاه بوشهر برای مقاومت در مقابل هشت ریشتر زلزله طراحی شده، اظهارداشت: این شجاعتی بود که روس‌ها از خود نشان دادند و با اینکه طراحی آنها متفاوت از طراحی آمریکایی‌ها بود، کار نیروگاه را پذیرفتند.

خبر تکمیل می گردد…


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.