نیروی دریایی سپاه در کنار ارتش امنیت خلیج فارس را تامین می کند

دریادار دوم پاسدار ‘جواد مشیدی’ عصر روز شنبه در حاشیه ‘همایش فرماندهان و مسوولان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی’ در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نیروی دریایی سپاه با هوشیاری نسبت به ترفندهای معاندان و حضور گسترده در صحنه دفاع از سرحدات آبی کشور با هرگونه تهدید احتمالی معاندان و متجاوزین برخورد می کند.

وی با تاکید بر اشراف کامل اطلاعاتی نیروی دریایی سپاه پاسداران نسبت به همه تحرکات نیروهای بیگانه در خلیج فارس گفت: هم اکنون سپاه در عرصه تامین امنیت شریانها و جریانهای اقتصادی خلیج فارس حضور تاثیرگذاری دارد.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: این نیرو همه تحرکات نیروهای آمریکایی و حامیانش را نه تنها در خلیج فارس بلکه از زمانی که از دریای کارائیب به سمت دریای عمان و خلیج فارس حرکت می کنند تحت کنترل سامانه های جمع آوری اطلاعات خود دارد و بطور مداوم آنها را رصد می کند.

وی ادامه داد:‌ در صورت عملی شدن تهدیدات احتمالی معاندان شرایط تنگه هرمز را به راحتی تحت کنترل خود قرار می دهیم.

دریادار دوم مشیدی گفت: میزان شناخت آمریکا و کشورهای معاند از توانمندی نیروهای مسلح و از جمله نیروی دریایی سپاه پاسداران تنها بخش اندکی از ابعاد واقعی این توانمندیها است.

وی با اشاره به ارتقا توانمندیهای نیروی دریایی سپاه پاسداران در زمینه های تجهیزات و نیروی انسانی افزود:‌ در چارچوب رزمایش این نیرو در آینده نزدیک بخشی از این توانمندیها نشان داده می شود.

معاون بازرسی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‘نیروی انسانی مومن و متخصص، وجود شناورهای تندرو همانند ذوالجناح،‌ ذوالفقار و عاشورا، سامانه های موشکی کوتاه برد، میان برد و برد بلند و نیز تجهیزات هوا دریا’ را از جمله مولفه های اقتدار نیروی دریایی سپاه ذکر کرد.

همایش فرماندهان و مسوولان عالی نیروی دریایی سپاه با اهداف ‘بررسی وضعیت و شرایط حساس منطقه، راهکارهای ارتقا ‌توان رزمی و عملیاتی در برابر تهدیدات دشمنان و هم اندیشی در مورد برنامه های اولویتدار و راهبردهای عملیاتی این نیرو’ طی روزهای ۲۴ تا ۲۷ تیر ماه جاری در مشهد ادامه دارد.ک/۳

۷۴۹۰/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۳۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.