نیسان اولین خودرو خودتمیز شونده را تولید کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

محققان شرکت خودروسازی نیسان با توسعه فناوری نانو رنگ، اولین خودروی خودتمیز شونده جهان را به نام نیسان نوت (Nissan Note) رونمایی کردند.

نیسان نوت

خبراقتصادی:به گزارش ایسنا، فناوری نانورنگ (nanopaint) توسعه یافته توسط محققان از خاصیت آبگریزی فوق‌العاده و چربی‌گریزی (oleophobic) برخوردار است که نیاز به تمیز کردن مرتب خودرو را از بین می‌رود.

این فناوری نوآورانه در رنگ سبب بی‌نیازی از شستن مداوم خودرو می‌شود؛ نانورنگ با ایجاد یک لایه محافظ از هوا بین رنگ و محیط اطراف، از ایجاد لک چربی، گل و لای، رطوبت بر روی بدنه خودرو جلوگیری کرده و در برابر باران، برف، یخ زدگی مقاوم است.

محققان مدعی می باشند که با توسعه این فناوری، شرکت نیسان به اولین خودروساز جهان تبدیل می‌شود که فناوری تجاری موسوم به Ultra-Ever Dry® را در طراحی بدنه خودرو‌ها به بازار عرضه کرده است.

آزمایش نهایی فناوری نانورنگ بر روی بدنه خودرو طی ماه‌های آینده در مرکز فنی اروپا در کرانفیلد – بدفوردشایر انگلیس – مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

این فناوری بر روی مدل تازه نیسان نوت مورد استفاده قرار گرفته است که فروش آن از ماه اکتبر با قیمت ۲۰ تا ۲۹ هزار دلار آغاز خواهد شد.

قیمت دقیق خودرو با نانورنگ هنوز مشخص نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصولات در حدود ۷۵۰ دلار گران‌تر از سایر رنگ‌ها یا معادل قیمت خودروهای متالیک خواهند بود.

به گفته سخنگوی نیسان، خودروی نوت اولین محصولی است که از فناوری نانورنگ بهره برده و می‌تواند به معنای پایان عمر کارواش‌ها باشد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.