نیسان قشقایی تازه بی‌پروا می‌شود

۱۹اردیبهشت،

نیسان قشقایی تازه بی‌پروا می‌شود

Bookmark and Share

صف طولانی رقبای قدرتمند در برابر مدل قشقایی سبب شده نیسان در طراحی نسل بعدی این خودرو تجدید نظر کند و آن را با ظاهری اسپرت‌تر به بازار عرضه کند. 

نیسان اولین کارخانه‌ای بود که یک CUV یا Crossover Utility Vehicle را در کلاس C به بازار عرضه کرد. کارخانه ژاپنی به دنبال مدلی برای رقابت با فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس و اپل آسترا بود و می‌دانست یک هچ‌بک هیچ شانسی برای موفقیت ندارد. به همین سبب طراحان این کارخانه در استودیوی نیسان در لندن قشقایی را شبیه به یک شاسی‌بلند کوچک طراحی کرد و این خودرو در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد. 

نیسان با احتیاط پیش‌بینی می‌کرد که سالانه صد‌هزار دستگاه از این خودرو بفروشد. اما استقبال از آن به حدی بود که در چهار سال و نیم یک میلیون دستگاه قشقایی تولید و فروخته شد.

نیسان قشقایی تازه بی‌پروا می‌شود

کانسپت رزونانس (۲۰۲۴)

نیسان قرار است سال آینده نسل تازه مدل قشقایی را به بازار عرضه کند. دو کانسپت های-کراس و رزونانس که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ نمایش داده شده است الگوی ساخت مدل تازه است. با نگاهی به ظاهر این دو کانسپت تغییر مسیر نیسان از یک مدل محافظه‌کار به سمت یک مدل انقلابی دیده می‌شود. 
اندی پالمر، یکی از مدیران نیسان به هفته‌نامه انگلیسی اتوکار گفته خودروهایی نظیر قشقایی باید نامتعارف و چپگرا باشند و به ذهن بیننده تلنگر بزنند. به نقل از آقای پالمر نیسان می‌خواهد تا حد امکان از آنچه پذیرفته شده است فاصله بگیرد. 

همزمان با قشقایی، نیسان یک هچ‌بک معمولی هم به بازار عرضه خواهد کرد. حضور این خودروی محافظه کار به نیسان این آزادی را می‌دهد تا با قشقایی کمی ریسک کند و آن را بلندپروازانه‌تر بسازد.

از نظر ظاهری، مخصوصاً جلوپنجره‌ و چراغ‌های جلو نسل بعدی قشقایی به کانسپت رزونانس شبیه خواهد بود. با اینکه هر دو کانسپت بزرگ‌تر از قشقایی است اما ابعاد نسل تازه این خودرو قرار نیست تغییر کند. 

نیسان قشقایی تازه بی‌پروا می‌شود

کانسپت های-کراس (۲۰۱۲)

داخل خودرو برای رقابت با مارک‌های لوکس آلمانی با کیفیت بهتری ساخته می‌شود. آقای پالمر می‌گوید نسل کنونی قشقایی طوری ساخته شد که برای کارخانه سودآور باشد. اما رقیبان تازه و پرسود بودن این نسل سبب شده نیسان دست و دل بازتر شود. 

موتورهای این خودرو نیز قوی‌تر خواهد شد. احتمالاً موتور تازه دیزل رنو روی این خودرو سوار می‌شود و جای موتور ۱.۶ لیتری کنونی یک موتور ۱.۲ لیتری توربو کوچک‌ترین موتور این خودرو خواهد بود. 

موتور ۱.۶ لیتری دی آی جی-تی نیسان هم با دو قدرت مختلف با نسل تازه قشقایی عرضه می‌شود. قوی‌ترین موتور ۲۱۵ اسب بخار نیرو دارد و احتمالاً یک مدل اسپرت از این مدل هم با پسوند «نیسمو» عرضه خواهد شد. نیسمو نامی است که نیسان به سری خودروهای تقویت‌شده خود داده است. 

* عکس بالای صفحه از اتوکار

برچسب ها : نیسان‌ | قشقایی | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۵/۰۹
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.