نیمکت استقلال و پرسپولیس، پس از تغییرات هیات مدیره/ اهمیت اسم دایی و قلعه‌نویی برای اسپانسرهای جدید

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – برای اسپانسرهای جدید استقلال و پرسپولیس مهم است که چه کسی سرمربی تیم باشد.

میثم بهرامی/ پس از انجام تغییرات در هیات مدیره پرسپولیس و انتخاب مدیرعامل جدید، یکی از اولین سوال‌هایی که از رحیمی پرسیده شد، کادر فنی پرسپولیس بود. رحیمی دقایقی پس از دریافت حکم مدیرعاملی‌اش باید پاسخ این سوال را می‌داد که «سرمربی فصل آینده پرسپولیس چه کسی است؟»

برای هواداران این تیم مهم‌تر از ترکیب هیات مدیره و حتی نام مدیرعامل، این بود که بدانند چه کسی سرمربی فصل آینده است. رحیمی هم خیلی راحت به این پرسش جواب داد و گفت که دایی تنها گزینه سرمربیگری پرسپولیس در فصل آینده است. روز گذشته هم رحیمی اعلام کرد که از دایی خواسته تا تیم را برای آسیا ببندد. این‌ها نشان می‌دهد که نظر رحیمی، ابقای سرمربیگری دایی است. اما این تمام ابعاد این ماجرا نیست. در آن طرف قضیه، هیات مدیره باشگاه قرار دارد که حمید استیلی یکی از اعضای آن است. استیلی در مصاحبه‌هایش صراحت رحیمی را ندارد و در مورد احتمال سرمربیگری دایی در فصل آینده می‌گوید: «این موضوع را بررسی می‌کنیم.»
این نشان می‌دهد که استیلی به عنوان یکی از دو عضو ورزشی هیات مدیره باشگاه، نظر مساعدی روی سرمربیگری دایی ندارد. اما از طرفی سایر اعضای هیات مدیره پرسپولیس در تلاش هستند تا چهره‌ای محبوب و پرطرفدار را روی نیمکت تیم بنشانند؛ کسی که شاید در نهایت خود علی دایی باشد. برای اعضای هیات مدیره مهم است که چه کسی سرمربیگری تیم را برعهده دارد چراکه محبوبیت سرمربی می‌تواند توجه مردم را به تیم جلب کند و این برای اسپانسر باشگاه نکته‌ای با اهمیت است.
مشابه همین خواسته را اسپانسرهای استقلال دارند. شرکت‌هایی که به استقلال پیشنهاد اسپانسری داده‌اند، حاضرند رقم‌های خوبی برای یک سال اسپانسری این تیم بدهند اما آن‌ها در مقابل، خواسته‌هایی هم دارند. تا به حال سه شرکت به استقلال پیشنهاد اسپانسری داده‌اند که هر سه آن‌ها مذاکراتی جداگانه با امیر قلعه‌نویی داشته‌اند. هدف آن‌ها از این مذاکرات، اطمینان نسبت به ابقای قلعه‌نویی در کادر فنی تیم بوده. مسئولان وزارت ورزش هم مشکلی با ابقای قلعه‌نویی در استقلال  ندارند. خادم چند روز قبل در مصاحبه‌ای گفت که دوست دارد قلعه‌نویی بماند. قلعه‌نویی هم در یکی از آخرین دیدارهایی که با خبرنگاران داشت، گفت که وضعیت استقلال حتما بهتر می‌شود و اگر در این تیم بماند، استقلال را جوان‌تر می‌کند. این صحبت‌های قلعه‌نویی گرچه دلیلی مستند برای ابقای او در سمت سرمربیگری استقلال نیست، اما می‌تواند نشان دهنده این باشد که او به آینده حضور در استقلال فکر کرده و برنامه‌هایی برای فصل بعد داد.

البته تفاوت استقلال و پرسپولیس در این است که هنوز اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آبی‌پوشان معرفی نشده‌اند و تکلیف این باشگاه چندان روشن نیست. خادم در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که موافق ابقای فتح‌الله‌زاده است اما باید دید پس از انتخاب اعضای هیات مدیره چه اتفاقی می‌افتد و چه کسی مدیرعامل استقلال خواهد شد.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.