نیمی از آثار شمس‌الدین غازی در شب اول فروش رفت

۱۹م آذر ،

نمایشگاه نقاشی و مجسمه شمس‌الدین غازی جمعه هفدهم آذرماه علاقمندان بسیاری را به گالری گلستان کشاند و این نمایشگاه در اولین شب خود بازهم رکورد پرفروش‌ترین نمایشگاه سال گالری گلستان و گالری‌های کشور را زد.

به گزارش هنرآنلاین، در اولین شب برپایی این نمایشگاه از مجموع ۵۰ اثری که ازاین هنرمند در گالری به نمایش گذاشته شده بود و ۲۲ اثر به فروش رفت و بیشتر خریدران آثار شمس الدین غازی را مجموعه داران تشکیل می دهند که به خرید یک اثراز این هنرمند اکتفا نمی کنند؛ به طور مثال تنها یک مجموعه دار در شب اول این نمایشگاه ۱۰ اثر را خریداری کرد.

 آثار ارائه شده دراین نمایشگاه از یک میلیون تومان تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند که در شب اول ۱۹ نقاشی و سه مجسمه به فروش رسید.

شمس الدین غازی با بیان این مطلب که نمایشگاه اخیر او در گالری گلستان حاصل یک سال اخیر اوست گفت: با این که شیر و خورشید و خروس سوژه اصلی نقاشی ها و مجسمه های من می باشند اما این سوژه ها هیچ وقت برای من تکراری نمی شوند و در هرنمایشگاه با استفاده ازتکنیک ها ی متفاوت به این سوژه ها می پردازم و دراین نمایشگاه نیز بیشتر خروس ها محور توجه من بودند.

دراین مجموعه شمس الدین غازی برخلاف مجموعه های پیشین از تکنیک های مختلف چاپ برروی نقاشی و استفاده از مهر بهره برده است؛ تکنیک هایی که امروزه کمتر مورد توجه نقاشان قرار می گیرد.

او دراین مجموعه از تکنیک چاپ تینر که یادآور چاپ سنگی است و چاپ شیشه بهره گرفته است.

غازی دربارهٔ تفاوت دیگر آثارش در این نمایشگاه گفت: ابعاد نقاشی هایی که در این مجموعه به نمایشگاه گذاشته متفاوت است و دراین مجموعه سعی کرده ام که هم بر روی مقوا و هم بوم کار کنم. همچنین در مجسمه ها هم سعی کرده ام که حرکت و ریتم بیشتری بدهم.

غازی همچنین دراین مجموعه سه نقاشی تازهش ازمجموعه خروس ها را با تکنیک کولاژ بر روی پارچه کار کرده است که این آثاراوبه سبب پر حرکت بودن خروس ها با اقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

نمایشگاه نقاشی و مجسمه شمس الدین غازی از ۱۷ تا ۲۲ آذرماه در گالری گلستان برپاست. گالری گلستان واقع در دروس خیابان کماسایی پلاک ۳۴ واقع شده است.

شمس الدین غازی متولد ۱۳۶۲ شیراز و لیسانس گرافیک از دانشگاه سوره وفوق لیسانس نقاشی دانشگاه سوره است. اوطراح، نقاش ، مجسمه ساز،تصویرساز،گرافیستآهنگساز،خواننده ونوازنده است.شمس الدین که پرفروش ترین هنرمند گالری‌های ایران در سال ۹۰ را از آن خود کرده ؛ تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در ایران آثارش را به نمایش گذاشته است.

او از سال ۱۳۸۷ تا کنون پنچ نمایشگاه انفرادی در گالری‌های وصال شیراز، دانشگاه شیراز، گالری لاله و گلستان برپا کرده است و تاکنون در ۲۲ نمایشگاه گروهی از جمله سه دوره نمایشگاه ۱۰۰ اثر ۱۰۰ هنرمند، سه دوره فروش بزرگ آثارهنری هفت نگاه،نخستین جشنواره تجسمی‌استان فارس،جشنواره بین الملی هنر نبوی،جشنواره ملی مقاومت، سومین جشنواره هنرهای تجسمی‌جوان، چهارمین و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی‌امام رضا، اولین جشنواره هنرهای تجسمی‌گلستان خیال،سومین جشنواره پوستر عاشورا، پنجمین نمایشگاه پوستر بین المللی اسماالحسنی،نخستین دوسالانه مجسمه سازی فضای شهری، نمایشگاه گروهی مجسمه. گالری گلستان، “دوسالانه بین المللی هنر‌های معاصر ۲۰۱۱” فلورانس ایتالیا شرکت کرده است.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.