نیمی از ثروت جهان در اختیار یک درصد از جمعیت / آمار تکان‌دهنده از فقر جهانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حالی ‌که بسیاری از مردم جهان در آسایش زندگی می‌کنند، در نقاطی دیگر می باشند اشخاصی که برای تهیه غذای روزانه خود نیز با مشکل رو‌به‌رو می باشند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ریچست، طبق آمار انتشار یافته بیش از نیمی از جمعیت کشورهای بیایبانی آفریقا با درآمد کمتر از ۱٫۲۵ دلار در روز زندگی می‌کنند و افزایش اختلاف طبقات مالی در دو دهه قبل موردی نگران‌کننده است.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، بیش از ۸۰ درصد جمعیت جهان درآمدی کم‌تر از ۱۰ دلار در روز دارند، شاید این مبلغ در بعضی کشورها درآمدی متوسط برای یک نفر باشد اما در بعضی کشورهای پیشرفته چنین درآمدی به هیچ وجه برای زندگی عادی ممکن نیست.

سازمان Charity Water اعلام کرده که در حدود ۸۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان به آب سالم دسترسی ندارند که سبب شده تا بیماری به شدت گسترش یابد. تعداد بسیاری از این اشخاص باید روزانه ساعت‌ها برای دسترسی به آب سالم پیاده روی کنند.

فقر تنها در کشورهای فقیر آفریقایی وجود ندارد؛ بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نیز با فقر درگیر می باشند.

حدود نیمی از جمعیت آمریکا قبل از سن ۶۵ سالگی حداقل نوعی از فقر را تجربه می‌کنند؛ در آمریکا از هر ۷ نفر یک نفر زیر خط فقر زندگی می‌کند.

۸۵ نفر اول ثروتمند جهان به مقدار ۳٫۵ میلیارد فقیر ثروت دارند. واقعا اختلاف به چه میزان است که ۸۵ نفر به مقدار ۳٫۵ میلیارد ثروت دارند (؟!)

جالب است که بدانید نیمی از ثروت جهان در اختیار یک درصد از جمعیت است. از هر دو کودک یک نفر در فقر زندگی می‌کند در سراسر جهان کودکان و زنان بیش‌ترین آسیب را از فقر دیده‌اند.

گرسنگی سبب اول مرگ و میر در جهان است؛ براساس اطلاعات برنامه تغذیه جهانی، گرسنگی بزرگ‌ترین قاتل بشریت است. هر ساله گرسنگی تعدادی بیش‌تر از مالاریا، ایدز و تعدادی بیماری دیگر جان بشریت را می‌گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.