نیمی از مردم به بیماری ترس از نبود تلفن‌همراه مبتلا می باشند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نتایج حاصل از یک مطالعه تازه نشان داد بیش از نیمی از مردم به اختلالی موسوم به نوموفوبیا(Nomophobia) مبتلا می باشند. این اختلال به ترس از زندگی بدون تلفن‌همراه مربوط می‌شود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مردم این روزها به میزان قابل ملاحظه به تلفن‌همراه خود وابسته می باشند، به طوری که بررسی‌های تازه نشان داده است یک‌پنجم صاحبان تلفن‌همراه حتی در هنگام خواب نیز از طریق تلفن‌همراه پست الکترونیکی خود را چک می‌کنند و نزدیک به نیمی از آن‌ها هنگام رفتن به ساحل در تعطیلات نیز این دستگاه را با خود می‌برند.
 
کارشناسان در پایان مطالعات خود اعلام کرده‌اند که زنان بیش از مردها در معرض ابتلا به اختلال یاد شده قرار می‌گیرند.
 
طبق آمار موجود، ۵۴ درصد مردم اعلام کردند نگران آن می باشند که دور از تلفن‌همراه خود باشند و در این میان هم مشخص شد که زنان ۱۷ درصد بیشتر از مردها در معرض ابتلا به اختلال نوموفوبیا قرار می‌گیرند.
 
همچنین مشخص شد که ۲۸ درصد مردم زمانی که خارج از منزل می باشند ایمیل‌های کاری خود را در تلفن‌همراه بررسی می‌کنند که البته در این میان آقایان بیش از خانم‌ها تمایل به بررسی پست الکترونیکی خود دارند. علاوه بر این، یک‌چهارم مردم در هنگام قرارهای ملاقات و زمان صرف شام هم از تلفن‌همراه خود استفاده می‌کنند.
 
در این میان مرکز تحقیقاتی AppRiver دریافته است که تنها ۵۰ درصد مردم سعی می‌کنند با انتخاب یک رمز عبور تلفن‌همراه خود را ایمن کنند که این مسئله بسیار نگران کننده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.