نیویورک تایمز مدعی حمله اینترنتی ایران به صنایع نفتی آمریکا شد

۰۲خردادماه، آی تی ایران – نیویورک تایمز به نقل از بعضی منابع آمریکایی خود مدعی شد که حمله سایبری اخیری که صنایع گاز، نفت و الکتریسیته آمریکا هدف قرار داده با هدف تخریب این صنایع بوده و احتمالا از سوی ایران سازماندهی شده است.

به گزارش این روزنامه هر چند مقامات آمریکایی گفته‌اند این حملات خنثی شده اما تهدید آن‌ها به حدی بوده که منجر به انتشار یافتن اطلاعیه از سوی دپارتمان هوملند سکیوریتی شده است. یک منبع آگاه به این روزنامه گفته است آنچه همه ما می‌بینیم این است که این حملات از خاورمیانه نشات می‌گیرد.

در همین حال منابع دیگر رسمی ضمن تایید گزارش روزنامه وال استریت جورنال مدعی شده‌اند که این حملات از سمت ایران است اما دلایلی مبنی بر حمایت حکومت از این حملات در دست نیست هر چند به نقل از این روزنامه با توجه به کنترل و تمرکز اینترنت در ایران بعید است این حملات بدون آگاهی دولت این کشور باشد.

در همین حال این روزنامه بنا به نقل از مقامات آمریکایی نوشته که احتمالا مشابه این حملات در جریان حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان و قطر نیز دیده شده است.

به گفته این روزنامه ایران هر گونه حمله سایبری به تاسیسات آمریکایی را تکذیب کرده ضمن اینکه خود را قربانی حملات اینترنتی آمریکایی‌ّها نیز دانسته است. علیرضا میریوسفی رییس بخش مطبوعاتی دفتر ایران در سازمان ملل در پاسخ به مقاله نیویورک تایمز که ایران را پشتیبان حمله به تاسیسات نفتی عربستان خوانده بود نوشت: ایران هیچ حمله سایبری علیه همسایگان خلیج فارس خود صورت نداده است وهمواره رابطه خوب خود را با آن‌ها حفظ کرده است.

وی همچنین با اشاره به حمله ویروس استاکس نت ایران را قربانی این دسته از حملات ذکر کرده ا ست و گفته مقامات آمریکایی هیچ مدرکی دال بر دست داشتن ایرانیان در این حمله ندارند.

در همین حال نیویورک تایمز گزارش می‌دهد کاخ سفید هنوز از تایید دست داشتن ایران در این حملات اجتناب کرده است
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.