نیویورک میزبان بزرگترین نمایشگاه لوگوی جهان

۰۱ تیرماه ۱۳،

برزگترین نمایشگاه لوگوی جهان با مجسمه‌هایی بزرگ و الهام گرفته از زندگی و همچنین تعداد بسیار آثاری که برای اولین بار به نمایش گذاشته شده، در نمایشگاه ساوایا در نیویورک افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، در این نمایشگاه بیش از یکصد مجسمه به کمک قطعات ریز و درشت لوگو توسط هنرمندانی از سرتاسر جهان ساخته شده است. بعضی از آنها به بزرگی انسان می باشند و بعضی نیز شکل و فرمی هنری دارند.

بنابر این گزارش، به عنوان مثال “زرد”، نام مجسمه مردی است که سینه‌اش را شکافته و از داخل آن هزاران لوگو به خارج ریخته است. این اثر هنری با بیش از ۱۱ هزار قطعه لوگو ساخته شده است. یکی دیگر از آثار، “ماسک” نام دارد که تصویری از چهره خود هنرمند است و با بیش از ۱۰هزار لوگو ساخته شده و حدود یک ماه زمان برای ساخت آن صرف شده است.

ناتان ساوایا خالق این آثار دربارهٔ کارهای تازهش اظهار داشته: “من سال‌های بسیاری با مدل‌های مختلف وسایل هنری کار کرده‌ام اما فکر کار با لوگوها به ایام کودکی من بازمی‌گردد. همیشه به این فکر می‌کردم که آیا می‌توانم مجسمه‌های بزرگی را تنها با قطعات کوچک لوگو بسازم؟ این کار سبب می‌شود که به دردسترس بودن هنر پی ببریم.”

ساوایا با بیان اینکه؛ کودکان و خانواده‌ها نیز می‌توانند چنین کاری انجام دهند زیرا در این آثار فقط از قطعات کوچک لوگو استفاده شده و موضوعات آن الهام گرفته از زندگی است، به یورونیوز گفته: “ممکن است شما هم پس از دیدن این نمایشگاه به خانه برگردید و آثار هنری کوچکی برای خودتان بسازید. هنر موضوع بسیار مهمی برای تمام دوران زندگی است.”

از دیگر نکات جالب این نمایشگاه ساخت چهره‌های تاریخی مثل؛ نفرتی تی (شخصیت مشهور مصر باستان) و دو شاهکار مشهور هنری “جیغ” و “دختری با گوشواره‌های مروارید” است که با لوگو ساخته شده‌اند.

این نمایشگاه تا روز ۱۵ دی‌ماه سال‌جاری برای علاقه‌مندان دایر است و اگرچه هنرنمایی با لوگو در کشورهایی همچون؛ استرالیا، سنگاپور و تایوان نیز وجود داشته و دارد اما نمایشگاه ساوایا در شهر نیویورک، بزرگترین و استادانه‌ترین نمایشگاه هنر لوگو در جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.