هاآرتص پشت پرده طراحی باراک-نتانیاهو را لو داد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص، از طراحی پنهان نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم برای کشاندن اجباری امریکا به درگیری نظامی با ایران خبر داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، صفی راچلوفسکی روز ۱۷ مرداد (۷ اوت ۲۰۱۲) طی مقاله ای در هاآرتص نوشت: «مخالفت جامع مقامات ارشد نظامی اسرائیل با حمله به ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از یک راز نشئت می گیرد. رهبران اسرائیل به شکلی محرمانه به جزئیات این راز اشاره کرده اند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل در گفت وگوهای خصوصی بر منطق پشت پرده جنگ علیه ایران تاکید دارند. آنها ادعا می کنند هدف از این جنگ در حال حاضر کشاندن آمریکا به این نبرد بر خلاف میل آن است».
 
وی در تشریح این موضوع می نویسد: «به گفته نتانیاهو و باراک، اسرائیل با استفاده از قدرت مظامی تنها می تواند برنامه هسته ای ایران را یک سال عقب بیندازد که این میزان تاخیر ارزش حمله را ندارد. تنها نیرویی که می تواند به لحاظ نظامی طرح ایران را متوقف کند،آمریکاست».
 
هاآراتص ادامه می دهد: «نتانیاهو می گوید مشکل این است که دولت آمریکا نمی خواهد دست به چنین کاری بزند. از نظر او راه حل آن ساده است. درست قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، زمانی که میت رامنی نامزد جمهوری خواه این انتخابات دوشادوش اوباما پیش می رود، اگر پاسخ احتمالی ایران به حمله به این کشور تلفات قابل توجه و خسارات هنگفتی را در منطقه و به ویژه در اسرائیل به بارآورد، رئیس جمهور آمریکا هیچ چاره ای ندارد به غیر از اینکه دستور پیوستن نیروهای مسلح خود را به این جنگ صادر کند. نتانیاهو این گونه حساب کرده است که اگر اوباما در این جنگ مشارکت نکند انتخابات را از دست می دهد. سپس رامنی جایگزین وی می شود و به نشانه تشکر این ماموریت نظامی را به پایان می برد».
 
ایران هسته‌ای می نویسد: نویسنده هاآرتص در ادامه این نظریه را رد می کند و می نویسد: «مشارکت آمریکا در یک جنگ تنها با توافق قبلی و با استفاده از روش های یک سیاست مدرن ممکن است. رهبری که در دستیابی به این هدف ناکام باشد نمی تواند با تصور اینکه با قربانی کردن جان تعداد زیادی از اسرائیلی ها، آمریکا به این جنگ وارد می شود، دست به این بازی خطرناک بزند».

“انتهای پیام”/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.