«هابیت: یک سفر غیرمنتظره» در هفته اول اکران ۲۲۳ میلیون دلار فروخت

۲۷م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» تولید نیو لاین و مترو گلدوین مه‌یر در هفته اول اکران در آمریکای شمالی، از جمعه تا یکشنبه ۸۴٫۸ میلیون دلار فروخت و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در ماه دسامبر را شکست.
 

اولین فیلم سه‌گانه تازه پیتر جکسون که پیش‌درآمدی بر سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» است، در سطح بین‌المللی نیز در هفته اول اکران در ۱۸۲۰۰ سینما در ۵۶ بازار ۱۳۸٫۲ میلیون دلار به دست آورد و با حساب بازار آمریکای شمالی مجموع فروش خود را در هفته اول اکران به ۲۲۳ میلیون دلار رساند.
 

«من افسانه هستم» با بازی ویل اسمیت سال ۲۰۰۷ در چنین هفته‌ای در دسامبر در آمریکای شمالی روی پرده سینماها رفت و با ۷۷٫۲ میلیون فروش در هفته اول نمایش تا پیش از «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، رکورددار فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در این ماه بود.
 

«یک سفر غیرمنتظره» در وبسایت سینمااسکور از سوی تماشاگران درجه  A دریافت کرده است. برادران وارنر که صاحب نیو لاین است، مسئولیت توزیع این ماجرای فانتزی را به عهده دارد که می‌تواند تا روز کریسمس چهار برابر فروش هفته اول خود به دست بیاورد.
 

سه‌گانه «هابیت» بر مبنای رمانی به همین نام نوشته جی آر. آر. تالکین ساخته شده که سال ۱۹۳۷ انتشار یافت.
 

داستان ۶۰ سال پیش از وقایع «ارباب حلقه‌ها» روی می‌دهد و دربارهٔ بیلبو باگینز یک هابیت جوان و گوشه‌گیر است که با همراهی گروهی از دورف‌ها برای پس گرفتن کوه آبا و اجدادی خود خود از اژدهایی به نام اسموگ راهی یک سفر غیرمنتظره می‌شوند.
 

مارتین فریمن نقش بیلبو را بازی می‌کند و اورلاندو بلوم، اندی سرکیس، الایجا وود، هوگو ویوینگ، ایان مکلن و کیت بلانشت نقش‌های خود را در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» تکرار کرده‌اند.


 

«هابیت: ویرانی اسموگ» دومین فیلم «هابیت»‌ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۴ اکران می‌شود و سومین فیلم «هابیت: رفت و برگشت» ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۴ به نمایش درمی‌آید.
    
جکسون سال ۲۰۰۴ برای فیلم «بازگشت پادشاه» آخرین بخش سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» برنده سه جایزه اسکار شد. این فیلم درمجموع ۱۱ جایزه اسکار دریافت کرد. مجموع فروش سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» شامل «یاران حلقه»، «دو برج» و «بازگشت پادشاه» حدود سه میلیارد دلار بود.
 

از سوی دیگر، درام تاریخی «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ و «کتاب بارقه امید» ساخته دیوید ا. راسل، هر دو پس از نامزدی در جوایز گلدن گلوب در جدول فروش وضعیت بهتری پیدا کردند.
 

«لینکلن» در ششمین هفته اکران با کمتر از ۱۹ درصد کاهش ۷٫۲ میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم در ایالات متحده و کانادا ۱۰۷٫۹ میلیون دلار شده است.
 

«کتاب بارقه امید» هم با تنها چهار درصد کاهش با ۲٫۱ میلیون دلار رده دهم را به خود اختصاص داد.  

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۱۴ تا ۱۶ دسامبر)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«هابیت: یک سفر غیرمنتظره»

۸۴٫۸

۴۰۴۵

۲۰٫۹۵۸

۸۴٫۸

۱

۲

«طلوع نگهبانان»

۷٫۴

۳۳۸۷

۲٫۱۹۱

۷۱٫۴

۱۴۵

۴

۳

«لینکلن»

۷٫۲

۲۲۸۵

۳٫۱۷۰

۱۰۷٫۹

۶۵

۶

۴

«اسکای‌فال»

۷

۲۹۲۴

۲٫۳۹۴

۲۷۲٫۳

۲۰۰

۶

۵

«زندگی پی»

۵٫۴

۲۵۴۸

۲٫۱۱۹

۶۹٫۵

۱۲۰

۴

۶

«ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم – قسمت ۲»

۵٫۲

۳۰۴۲

۱٫۷۰۱

۲۷۶٫۸

۱۲۰

۵

۷

«رِک-ایت رالف»

۳٫۲

۲۲۴۹

۱٫۴۵۵

۱۶۸٫۷

۱۶۵

۷

۸

«Playing for Keeps»

۳٫۲

۲۸۴۰

۱٫۱۴۳

۱۰٫۸

۲

۹

«Red Dawn»

۲٫۳

۲۲۵۰

۱٫۰۶۴

۴۰٫۸

۶۵

۴

۱۰

«کتاب بارقه امید»

۲٫۱

۳۷۱

۵٫۶۱۷

۱۶٫۹

۲۱

۵

هالیوود ریپورتر / ۱۶ دسامبر / ترجمه: علی افتخاری۵۸۵۸
دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.