هاشمی رفسنجانی: انحراف پایدار نمی ماند

خبرگزاری آریا – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استفاده ابزاری از نام و خون شهدا را انحراف از اهداف امام(ره)، شهدا و ایثارگران دانست و تاکید کرد که انحراف پایدار نخواهد ماند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار خانواده شهید بهشتی و جمع زیادی از خانواده شهدا و جانبازان هفتم تیر، این شهدای گرانقدر را مصداق صدر آیه شریفه «من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدالله علیه و منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظروا ما بدلوا تبدیلا» خواند و تصریح کرد: امیدواریم همه ما و به خصوص خانواده معظم شهدای هفتم تیر نیز مصداق ذیل این آیه شریفه و ادامه‌دهنده راه و آرمان‌های اصیل این بزرگواران باشیم.
وی رسالت واقعی انسان‌ها را در دنیای مادی، حرکت به سوی تحقق وعده‌های الهی و تعلیمات قرآن و اسلام و نهایتا تقرب به خداوند خواند و گفت: شهدای بزرگوار هفتم تیر به حق جزو کسانی بودند که حیات مادی را جز برای خدمت به خلق خدا و احیای کلمه‌الله نخواستند و با شهادت زودهنگام خود نزد اولیاء و بزرگان دین جایگاه یافتند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جانبازان و خانواده‌های هفتاد و دو تن را به حق یکی از شایسته‌ترین‌ها برای برگزاری یاد و خاطره این بزرگواران خواند و افزود: کسانی که گذشته را طرد و نفی می‌کنند و از تجربیات و امکانات انقلاب برای تحقق آرمان‌های بلند امام راحل و شهدای گرانقدر کشور استفاده نمی‌کنند به تاریخ، اسلام، انقلاب و نظام اسلامی ظلم می‌کنند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه “استفاده از راه شهدا و ترویج اهداف آنان مهم است نه نام آنها”، استفاده ابزاری از نام و خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در جهت اهداف مادی و باندی را انحراف از اهداف امام راحل و شهدا و ایثارگران عزیز کشور خواند و با بیان اینکه “انحراف پایدار نمی‌ماند”، تصریح کرد: استفاده ابزاری و انحصاری از یاد و نام شهدا به بزرگداشت آنان نزد جامعه نمی‌انجامد، بلکه تنها با ادامه راه آنان و تحقق آرمان‌ها و اهداف اصیل انقلاب و شهدا، بزرگداشت واقعی آنان تحقق خواهد یافت.
وی، از دست دادن شهدای بزرگ هفتم تیر و بویژه آیت‌الله شهید بهشتی را در مقطع حساس انقلاب و نظام اسلامی بسیار سخت و جبران‌ناپذیر عنوان کرد و افزود: اکنون وظیفه یاران آن عزیزان و خانواده‌ها و رهروان آن شهدای گرانقدر است که کاری زینبی کنند و احیاکننده اهداف بلند این شهدا باشند. شهادت پیشتازان انقلاب اسلامی گرچه در ظاهر از دست دادن سرمایه های انقلاب است اما در عمل، خون این زبدگان چنان جوشید که بنیاد ضد انقلاب و نفاق را به باد داد و مردم را بیش از پیش به صحنه آورد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: شهدا بر اساس آموزه‌های قرآنی راه میان‌بر برای وصول به سعادت ابدی را طی می‌کنند و بازماندگان آنها در صورت صبر و ادامه راه شهدا، به مقام و اجر صابران می‌رسند و برآیند این الطاف الهی، تقویت نظام و اهداف شهداست.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار اصغرنیا ـ دبیر کل جمعیت «جهت» (جانبازان هفتم تیر)، لواسانی و فرزندان شهیدان فیاض‌بخش و صادقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار امیدواری کردند که ادامه‌دهنده راه برادران و پدران بزرگوار خود باشند و تا تحقق اهداف و آرمان‌های بلند امام و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی از پای ننشینند.
فیاض‌بخش ـ فرزند شهید فیاض‌بخش ـ همچنین با ابراز گلایه از برخی موانع برای برگزاری مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر، خانواده این شهدای گرانقدر را همانند سایر خانواده انقلاب و نظام دلسوز کشور خواند و گفت: عدالت این است که همان‌گونه که خانواده‌های مسئولان نظام برای خدمتگزاری فعالیت می‌کنند، فرزندان و خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی نیز اجازه فعالیت و خدمت داشته باشند.
وی ادامه داد: اختلاف‌نظر و دیدگاه و نیز آزادی ابراز عقیده در انقلاب اسلامی به رسمیت شناخته شده و همان‌گونه که شهدای بزرگوار هفتم تیر، با وجود اختلاف‌نظرات و سلایق هم‌زیستی مثال‌زدنی داشتند، خانواده انقلاب نیز می‌توانند در کنار هم کمر همت به خدمت به کشور و نظام اسلامی ببندند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.