هاشمی رفسنجانی : نباید اجازه دهیم عده‌ای تندرو نظام را از پشتوانه مردمی‌اش خالی کنند

خبرگزاری آریا – رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از برخی مشکلات موجود در کشور، بر لزوم استفاده درست از منابع و ظرفیت‌های کشور برای حل این مشکلات تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از طلاب، روحانیون و نیز مسئولان و فعالان سیاسی استان قزوین، در آستانه ماه مبارک رمضان، این ماه را هدیه خداوند به امت اسلامی برای سلامت نگه‌داشتن روح و جسم آنان خواند و گفت: از دید قرآن کریم هدف از روزه‌داری، انسان‌سازی از طریق تحصیل تقوی است و اگر ما توانستیم در این ماه عزیز به این هدف نزدیک شویم، سود برده‌ایم و در غیر این صورت دچار ضرر و خسران شده‌ایم.
وی ماه رمضان را ماه رحمت الهی خواند و افزود: جامعه‌ای که ماه رمضان را درست طی کند، تمام سالش بیمه شده است و خدا نکند که فرشتگان الهی در این ماه پربرکت دست خالی از امت اسلامی، نزد خداوند باز گردند و شیاطین که در این ماه دربند هستند خوشحال شوند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گلایه‌های برخی از حاضران را از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، به‌حق و تأسف‌بار خواند و با بیان هدف امام (ره) و مردم ایران از مبارزه با رژیم ستمشاهی تصریح کرد: با وجود فشارهای خارجی، انتظار این است که پس از گذشت ۳۲ سال از پیروزی انقلاب با ثروت خدادادی نفت و وجود زیربناهای تولید و توسعه، پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی مردم ایران، مشکلات و معضلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کاهش یافته و آثار دروغ و فقر و فساد در جامعه از بین برود.
هاشمی رفسنجانی وضع موجود را نتیجه برخی سوءمدیریت‌ها دانست و گفت: خداوند با پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی بر مبنای معارف اهل بیت(ع)، حجّت را بر ما تمام کرده است و تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در صورت حفظ وحدت ملی و تدبیر و تصمیم‌گیری درست در نهایت به ما آسیب نخواهد رساند.
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌گوید «اگر کسی آب و خاک داشته باشد و فقیر بماند، از خدا دور است». حال آنکه ما بر دریایی از نفت، گاز و منابع آب و خاک و هوا و موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی و ثروت خدادادی قرار داریم و باید قدردان این نعمت‌ها برای خدمت به مردم باشیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، به وضع فرهنگی و اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت: آنچه بیش از مشکلات اقتصادی مردم و بویژه جوانان را آزار می‌دهد، تشدید آلودگی جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعیض است.
وی، پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون پس از انقلاب اسلامی را مرهون لطف خداوند و پشتیبانی بی‌دریغ مردم خواند و تصریح کرد: اگر ما مردم را صاحبان اصلی نظام و انقلاب و موفقیت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان می‌دانیم، نباید اجازه دهیم عده‌ای تندرو نظام را از پشتوانه مردمی‌اش خالی کنند و به جای آنان تصمیم بگیرند.
در ابتدای این دیدار، آیت‌الله محمدی تاکندی ـ نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری ـ با اشاره به مبارزات و خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: نباید سوابق و خدمات یاران حضرت امام(ره) بویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به راحتی نادیده گرفت و تا زمانی که این بزرگان هستند و مدبرانه برای نظام و انقلاب تصمیم‌گیری می‌کنند، انقلاب و نظام آسیب نخواهد دید.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علیخانی و سه تن از فعالان استان قزوین به تشریح وضعیت این استان و دغدغه‌های مردم و نخبگان کشور پرداختند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.