هاشمیان: بازیکنان لیگ یک منتظر افسران کنترل دوپینگ باشند

۰۸ام بهمن ،

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در رابطه با وجود دوپینگ در رقابتهای لیگ دسته یک، برنامه این کمیته برای جلوگیری از این پدیده مزموم در لیگهای پایه و اعلام نتیجه نمونه گیری تست بازیکنان شهرآورد ۷۶ به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اینترنتی فدراسیون، دکتر احمد هاشمیان،‌ رئیس کمیته پزشکی فدراسیون دربارهٔ موارد مطرح شده در خصوص وجود دوپینگ در رقابتهای لیگ دسته یک گفت: ما مبارزه با دوپینگ را در هیچ یک رده های لیگ رسمی فوتبال کشور به فراموشی نسپرده و به عنوان یک تکلیف و وظیفه در همه سطوح حضور داریم، اما بسیار بدیهی است که استراتژی های کنترل دوپینگ در رده های مختلف متفاوت باشد و در هر یک از این رده های بر مبنای مجموعه اصول و قواعد حاکم بر لیگ مربوطه، اقدام به کنترل دوپینگ می کنیم. اما بر این باوریم که مبارزه با دوپینگ مجموعه ای از اقدامات هماهنگ و همه جانبه است که اگر این اقدامات در کنار هم و به موازات هم شکل نگیرد ما در مبارزه با دوپینگ به نتیجه کاملی نخواهیم رسید.

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین نمونه گیری برای مبارزه با دوپینگ فقط یکی از این اقدامات این کمیته است و در سایر جنبه ها نظیر ارائه آموزش ها و فرهنگ سازی، انتشار یافتن بروشور، استاندارد کردن کادر باشگاهها و مسائلی از این قبیل هم باید تلاشی موثر و هماهنگ را ساماندهی بکنیم تا شاهد مبارزه ای موفق در برخورد با پدیده مزموم دوپینگ باشیم.

رئیس کمیته پزشکی در پاسخ به این که چه برنامه ای برای نمونه گیری تست دوپینگ در رده های لیگ دارید؟ گفت: ما در لیگ دسته یک فوتبال کشور با توجه به نزدیک شدن به هفته های حساس رو به پایان لیگ و سرنوشت ساز تر شدن نتایج مسابقات، امروز نشست مشترکی را با مسئولین سازمان لیگ آزادگان و مسئول لیگ دسته یک فوتبال کشور برگزار کردیم و بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده، افسران کنترل دوپینگ با حجم بیشتری نسبت به نمونه گیری از این لیگ اقدام خواهند کرد تا بدینوسیله ضمن تضمین رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای بازیکنان حاضر در این رقابتها به خواسته کادر فنی و متولیان باشگاهها نیز احترام گذاشته باشیم.

هاشمیان در پاسخ به این سوال که از این پس تیم های حاضر در لیگ یک شاهد حضور بیشتر افسران کنترل دوپینگ خواهند بود، گفت: بله، دقیقا.از هفته آتی این رقابتها، مامورین ما با حجم بیشتر نسبت به نمونه گیری اقدام می کنند و من امیدوارم که بازیکنان فهیم و آگاه تیم های لیگ دسته اول کشور با رعایت دقیق آئین نامه و با آشنایی کامل از لیست داورهای ممنوعه،از بروز نتیجه مثبت در آزمایشات پیشگیری کنند.

رئیس کمیته پزشکی در پایان در خصوص اعلام نتایج تست نمونه گیری دوپینگ در دربی ۷۶ گفت: بین سه تا ۴ هفته آتی نتایج آزمایش نمونه گیری دوپینگ شهرآورد اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.