هاشمیان: ۶۲ نمونه آزمایش دوپینگ فوتبالیست های ایران منفی اعلام شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سایت رسمی فدراسیون، دکتر ‘احمد هاشمیان’ اظهار داشت: این نمونه ها که مربوط به بازیکنان لیگ برتر، دسته اول، دوم و هفته های پایانی رقابت های لیگ برتر فوتسال مردان و بانوان بوده است، از سوی آزمایشگاه کلن آلمان منفی اعلام شد.

وی افزود: با توجه به هفته های پایانی مسابقه های لیگ برتر فوتبال و حساسیتی که در رقابت ها وجود دارد، در نظر داریم تا با توجه به تجهیزات و امکانات بالایی که در اختیار داریم، در مسابقات حضور پیداکنیم و از بازیکنان نمونه آزمایش دوپینگ بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکنون کلیه افسران به کیت نمونه گیری خون مجهز هستند و در صورت صلاحدید از هر بازیکن می توانند نمونه گیری خون نیز انجام دهند.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: در واقع با تجهیز شدن کلیه افسران برای نمونه گیری تست دوپینگ، تمامی شرایط فراهم شده و تمامی مسابقه ها تحت نظر کمیته پزشکی خواهد بود.

هاشمیان افزود: در سال گذشته همایش های یک روزه آموزش مبانی آزمایش دوپینگ در استان ها برگزار شد و با توجه به اینکه تعدادی از استانها اقدام به برگزاری این همایش نکرده اند، به آنها توصیه می شود تا هر چه زودتر برگزاری این همایش را در دستور کاری خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: از آغاز مسابقه های فصل جدید در تمامی رده های سنی، استانهایی که اقدام به برگزاری همایش آموزش دوپینگ نکرده اند، حق حضور در رقابت ها ندارند.

۷۵۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۸۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.