هاشمی باید از اشتباهات قبل درس بگیرد/ هنوز کناره گیری نکرده‌ام

۲۸اردیبهشت،

پیروزی هاشمی بستگی به صحبت ها و موضع گیری های ایشان در آینده دارد.

گروه سیاسی ممتازنیوز- مسعود پزشکیان، وزیر دولت اصلاحات و کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم که پس از ثبت نام هاشمی رفسنجانی در انتخابات در گفت‌وگویی از انصراف خود از عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود، در گفت و گو با مثلث تاکید می‌کند: «هنوز از کاندیداتوری کناره گیری نکرده ام»

وزیر دولت اصلاحات می افزاید:« اگر آقای هاشمی اقشار آسیب پذیر جامعه را ببیند و از آنها دفاع کند و اشتباهاتی که در قبل وجود داشته را اعلام کند و بتواند درس بگیرد، در این صورت شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت.»

گزیده صحبت های پزشکیان را در ادامه می خوانید:

* اینکه آقای هاشمی اصلاح طلب است یا اصولگرا خودش بهتر از هر کسی می تواند پاسخ دهد که چه دیدگاهی دارد.
هاشمی ۷۹ سال است که در این مملکت زندگی می کند و دیدگاه خود را نیز اعلام کرده، بنابر این لازم نیست اینها بگویند چپ است یا راست. در واقع ایشان همانی است که از اول بوده است.

شما از کاندیداتوری کنار کشیدید؟
بنده هنوز اعلام انصراف رسمی نکرده ام.

به نفع آقای هاشمی می خواهید کنار بکشید؟
هر وقت کناره‌گیری کردم سببش را می گویم. فعلا که هستم.

شانس آقای هاشمی را برای پیروزی چطور می بینید؟
بستگی به صحبت ها و موضع  گیری های ایشان در آینده دارد. در واقع اگر ایشان اقشار آسیب پذیر جامعه را ببینید و از آنها دفاع کند و اشتباهاتی که در قبل وجود داشته را اعلام کند و از آنها درس بگیرد، به نظر من در این صورت شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت. زیرا بنده معتقدم اشتباهاتی وجود داشته که به اینجا رسیده، بنابراین باید این اشتباهات را برای مردم بازگو کند.

*مردم نشان داده اند به دنبال اشخاصی می روند که تخریب می شوند و مورد ستم قرار می گیرند. اگر کسی جرمی دارد و اتهامی دارد بهتر است در محکمه قانونی حل شود.

*یکی از مزایای حضور آقای هاشمی این است که سبب افزایش مشارکت می گردد زیر ایشان مخالفان و موافقان جدی دارد، بنابراین  این مساله سبب می گردد با جدیت وارد انتخابات شوند.

*در واقع وقتی شورای نگهبان فردی را تعیین می کند دیگر نباید انگی زده شود، بنابراین اگر چنین جوی درست شود و نقد و گفت و گوی منطقی صورت گیرد و بدون تخریب های غیر اخلاقی و غیر اسلامی رقابت انجام شود، حماسه ای که مورد نظر مقام معظم رهبری است به وجود می آید که  البته حضور آقای رفسنجانی حداقل می تواند این کار را بکند.


*خیلی بعید است فردی مثل هاشمی را بتوان رد صلاحیت کرد، زیرا در این شرایط بسیار از چیزها زیر سوال می رود و البته همه هم می دانند که نمی توان به راحتی ایشان را نادیده گرفت.

مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.