هاشمی رفسنجانی:دشمنان از عظمت اسلام بخصوص مکتب اهل بیت خرسند نیستند

۰۹ام بهمن ،

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق، با ابراز نگرانی از اوضاع به وجود آمده در عراق، خواستار وحدت شیعی و سنی و نیز همکاری احزاب، قومیت‌ها و مذاهب کشور عراق برای جلوگیری از سوءاستفاده قدرت‌ها و مداخله‌گران خارجی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح وضعیت سیاسی عراق و منطقه، به مطامع و اهداف قدرت‌های خارجی اشاره کرد و گفت: دشمنان از عظمت و رشد و بالندگی اسلام بخصوص مکتب اهل بیت در ایران، عراق و سایر کشورها خرسند نیستند و تلاش دارند با تحریک و سوءاستفاده از اختلافات طبیعی و کوچکی که میان گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی در عراق به وجود می‌آید، منافع خود را تأمین کنند.

وی افزود: در این میان تدابیر و نقش بزرگان عراق و مراجع معظم تقلید در تلطیف فضای سیاسی و نزدیک کردن خواست‌ها و منافع گروه‌های گوناگون بسیار مؤثر و مهم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از وحدت و استقلال عراق تأکید کرد و گفت: نباید اجازه داد با تشدید اختلافات و تسرّی بحران‌های منطقه به عراق، مداخله‌گران به خواست‌های خود دست یابند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق با تشریح اوضاع سیاسی عراق و منطقه، از مواضع حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل عراق تشکر کرد و گفت: مردم و مسئولان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران همواره یار و یاور عراق بوده‌اند و امیدواریم همکاری‌های بین دو کشور بیش از قبل توسعه و ارتقا یابد.

رئیس مجلس اعلای عراق همچنین وحدت و همکاری میان گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی عراق را راه عبور این کشور از مشکلات و مسائل پیش آمده عنوان کرد و افزود: گروه‌های گوناگون سیاسی و مذهبی عراق می‌توانند با گفتگو و تعامل همه‌جانبه و توجه به خواست واقعی توده مردم مشکلات را برطرف و جلوی بحران‌های بزرگتر و مداخله بیگانگان را بگیرند.

حکیم نقش مراجع معظم عراق را در حل و فصل و تلطیف فضای کنونی مهم توصیف کرد و گفت: حقوق و منافع همه طرف‌های سیاسی، قومی و مذهبی در عراق باید حفظ و همچنین از بسیاره‌خواهی‌ها نیز پرهیز کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.