هاشمی رفسنجانی: تا پایان عمر پای نظام و انقلاب ایستاده​ام/انتقاد از اهانت به نوه امام(ره)

به گزارش خبرآنلاین، آیت​الله اکبر هاشمی​رفسنجانی در دیدار جمعی از طلاب، استادان و دانشجویان استان کرمان مقیم شهر مقدس قم در پاسخ به درخواست‌های مکرر برای حضور بیشتر در عرصه تحولات کشور و گفتگوی بیشتر با مردم و جوانان، بر حضور همیشگی خود در صحنه انقلاب و نظام تأکید کرد و افزود: بیش از ۶۰ سال است که در عرصه سیاسی و مبارزاتی کشور فعال بوده و هستم و تا زمانی که توان و فایده‌ای برای کشور داشته باشم تا پایان عمر پای انقلاب و نظام ایستاده و خواهم ایستاد.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

·         مطابق سیاست‌های کلی نظام در بخش‌های گوناگون و سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور می‌بایست دارای مقام اول و الهام‌بخش در منطقه باشیم و در قله علمی و پیشرفت منطقه قرار بگیریم. اکنون نیز اگرچه به خاطر برخی ضعف‌ها و نارسایی‌ها از اهداف و آرمان‌ها عقب هستیم، اما به لحاظ پیروی از مکتب حیات‌بخش اهل بیت(ع) و وجود امکانات جغرافیایی، انسانی و مادی فراوان کشور و حضور آگاهانه و هوشیارانه مردم، امیدوارم که در مسیر صحیح پیشرفت قرار بگیریم.

·         هدفمندی یارانه‌ها به لحاظ مبنایی سیاستی درست است اما باید به صحیح اجرا نشدن این برنامه و به انحراف رفتن آن توجه کرد. پس از جنگ سیاست اصلی کشور این بود که با ساختن زیربناها و تشویق تولید ملی، اشتغال در کشور گسترش یابد و با ایجاد اشتغال برای حداقل دو نفر در هر خانواده درآمد خانواده‌ها و کشور افزایش یابد.  هدف اصلی طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رونق زمینه کسب و کار در کشور بود نه توزیع پول بین مردم.

·         هیچ‌گاه نباید امید به اصلاح و بازگشت به راه صحیح را از دست داد. چرا که ملت آگاه و بالنده بالاخره خواست‌های به حق خود را به کرسی خواهد نشاند. ارزش یک ملت به حضور آنان در تحولات کشور و نیز نشانه شاخص انسان پیشرفته و متعهد است.

·         شکی نیست اکثر توده‌ها و اقشار حاضر در انقلابات منطقه مسلمانند و بر مبنای اسلام انقلاب کرده‌ و از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته‌اند و خواسته‌هایی چون محو استبداد و دیکتاتوری را مدنظر دارند، بنده گفته بودم برخی بهار عربی و برخی بیداری اسلامی می‌گویند، لفظ مهم نیست، بلکه ریشه و مبنای این خیزش و حرکت است که ریشه آن اسلام و انقلاب اسلامی و تنفر از فساد و دیکتاتوری و وابستگی است.

·         اکثر کسانی که در مبارزه و انقلاب حضور داشتند، اکنون به سن بازنشستگی رسیده‌اند و درست این است که جوانان با استفاده از تجربه و فکر پیشکسوتان، مدیریت و مسئولیت‌ها را به عهده گیرند، اما آنچه ایجاد نگرانی می‌کند این است که کسانی که قدر و ارزش انقلاب و زحمات مردم شهید داده را نمی‌دانند و درک نمی‌کنند با تندروی و افراط دستاوردهای زحمتکشان پس از انقلاب را نادیده می‌گیرند و حتی گاهی منکر می‌شوند.

·          کسی که انقلاب را می‌شناسد و درد نظام را دارد در روز رحلت امام(ره) به نوه ایشان اهانت نمی‌کند. این اقدامات و اعمال نشان از عدم آشنایی به انقلاب، راه امام(ره) و آرمان‌های اصیل آن دارد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.