هاشمی طبا:ترس علی آبادی از رای آوردن من است/بعضی ها می خواهند صاحب مطلق کمیته ملی المپیک بمانند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – هاشمی طبا می گوید اگر یک رییس فدراسیون کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک شود او از این کاندیدا حمایت خواهد کرد.

مهری رنجبر:حرفهای محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک دربارهٔ حضور اشخاصی خارج از مجموعه ورزش و انتخاب آنها با زور حاکمیت ،عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک و حضور اعضای واقعی مجمع در هیات اجرایی صدای مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی را درآورد.او معتقد است منظور علی آبادی از این حرفها تنها به اوست و بس:«منظور علی آبادی به من بود.در حالی که من اگر نماینده ژیمناستیک شدم با فشار دولت نبود.بلکه ابتکار یکی از اعضای هیات اجرایی بود. او گفت شما نماینده ژیمناتسیک در مجمع باشید.بعد هم فدراسیون ژیمناستیک مرا معرفی کرد.هیچ مقام دولتی با من تماس نگرفت.من ابا دارم با حمایت اشخاص بخواهم کرسی بگیرم.»
او دربارهٔ حضور روسای فدراسیونها در هیات اجرایی هم واکنش تندی نشان می دهد:«وقتی علی آبادی می گوید روسای فدراسیونها بیایند،شما بفرمایید کنار ،اگر رئیس فدراسیونی انتخاب شد منم از او حمایت می کنم.اگر واقعا آقایان به میز و صندلی نچسبیده اند ،اعلام عدم حضور که کردند من هم از هر رئیس فدراسیون برای ریاست حمایت می کنم .من هممعتقدم که علی آبادی باید کنار برود. موانع را که کنار بزنند ،اگر من هم در مجمع باشم به رئیس فدراسیونی رای می دهم تا رئیس کمیته ملی المپیک شود.»
هاشمی طبا معتقد است صحبت‌های علی‌آبادی نشان می‌داد او اساسنامه را قبول ندارد: «علی‌آبادی گفته ما نمی‌گذاریم شخصی غیر از رئیس بیاید این یعنی اینکه بر کمیته مالکیت دارد. مگر او سخنگوی روسای فدراسیون‌هاست. باید اجازه دهد روسا خودشان انتخاب کنند این دفاع علی‌آبادی برای این است که از ورود من ممانعت کند چون می‌ترسد رای بیاورم.»
او بیشتر از مهندسی انتخابات ،معتقد است اشخاص از قدرت سواستفاده می کنند:«با گفتن مهندسی انتخابات به مهندسی اهانت می گردد.این مساله سوءاستفاده از قدرت است.وقتی اساسنامه کاملا دگرگون می گردد و خلاف قانون نوشته می گردد باید با انحراف اساسنامه برخورد شود .امیدوارم آنهایی که احساس مسئولیت می کنند با این کجروی هم برخورد کنند.»

او دربارهٔ اینکه چرا قبلا خبری از نامه های بازرسی کل کشور و ممنوعیت حضور اشخاص نبود می گوید:«مگر قبلا فدراسیونهای جهانی و ioc به ورزش ما و فدراسیونهای ما کاری داشتند؟به خاطر سیاست های غلط و اقدامات اشتباه این اتفاق می افتد.نمی شود مسئولان سرشان را زیر برف کنند و کسی حرفی نزند.در کشورهای دیکتاتوری این شرایط هست اما در کشوری که آزادی هست وقتی مسائلی گفته می گردد ،باید از شائبه ها جلوگیری کرد.سازمان بازرسی کل کشور هم مثل دیوان عدالت اداری می تواند نظر دهد.وقتی شرایط خاصی پیش می آید بازرسی کل کشور هم حساس می گردد.اگر همه چیز روی قاعده و قانون خاص باشد،مشکلی پیش نمی آید.»
هاشمی طبا ترجیح می دهد حرفی از خط دادن نزند:«اگر کسی هم حتی اطلاعاتی می دهد به سازمانی ایراد ندارد. من خودم به بعضی موسسات اطلاعات رسمی می دهم. وظیفه خودم می دانم.رسما اطلاعات را می دهم و پنهان هم نمی کنم.»رئیس اسبق کمیته ملی المپیک حاشیه های انتخابات را ناشی از دخالت نظارت اشخاص می داند:«برای اینکه کارها مطابق اساسنامه پیش نمی رود و نظرات شخصی در آن دخالت می کند بعضی ها خودشان را صاحب ملک مطلق کمیته ملی المپیک می دانند و می خواهند صاحبش بمانند. به همین خاطر این حاشیه ها رقم می خورد.»هاشمی طبا هنوز از شکایت خودش منصرف نشده:«فعلا که ioc به خاطر کریسمس تعطیل است اما همیشه تعطیل نمی ماند و بالاخره باز می گردد. من هم از شکایتم صرفنظر نکرده ام و در حال پیگیری آن هستم.»


۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.