هاشمی می‌خواهد هزینه تصمیم خود را به گردن رهبری بیندازد

۱۷اردیبهشت،

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هزینه کردن رفسنجانی از رهبری برای نامزدی خود گفت: این کار هاشمی، مصداق «تشویش اذهان عمومی» است؛ او باید در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری به خاطر سلامت انتخابات از این کار پرهیز کند.

به گزارش ممتازنیوز، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه آمدنم بدون تائید رهبری نتیجه‌ای معکوس دارد، اظهار داشت: دو نکته در این خصوص مطرح است؛ اول اینکه طی سال‌هایی که بحث انتخابات مطرح بوده نامزدها به صورت یک سنت چه در زمان حیات حضرت امام و چه در زمان مقام معظم رهبری سعی می‌کردند که با این بزرگواران ارتباط برقرار کرده و نظر آنها را در خصوص کاندیداتوری خود جویا شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از این ارتباط گیری ناشی از احترام و بخشی دیگر برای گرفتن نظر آنها جهت تبلیغات برای خود بوده است؛ ادامه داد: اولین نفری که در زمان حیات حضرت امام این کار را انجام داد، بنی‌صدر بود و بلافاصله پس از دیدار خود با حضرت امام گفت که من در همین جا نامزدی خود را اعلام می‌کنم. از این رو آنچه در ذهنیت مردم ایجاد شد این بود که حضرت امام در این ملاقات وی را تائید کرده است در حالی که بنی‌صدر از ملاقات خود سوءاستفاده کرده بود.

رهبری بارها گفته‌اند من نظری در نفی یا اثبات کاندیداها ندارم

فضائلی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری همواره اعلام کرده‌اند که مشارکت گسترده مردم در انتخابات برایشان حائز اهمیت است، یادآور شد: ما بارها از خود نامزدهایی که با مقام معظم رهبری دیدار کرده‌اند،شنیده‌ایم که ایشان گفته‌اند بنده نظری در نفی یا اثبات شما ندارم.

این کارشناس مسائل سیاسی به تکرار همین وقایع در سال ۸۳ از سوی هاشمی و پیش از این انتخابات ۸۴ اشاره کرد و افزود: بنابراین این مسئله یک سابقه دارد؛ اما آنچه این روزها از طرف هاشمی مطرح شده، با توجه به اینکه وی از مشی و برخورد رهبری در این قضیه کاملا آگاه است، قابل دفاع نیست.

وی تصریح کرد: مصداق این کار هاشمی تشویش اذهان عمومی است که او باید در آستانه انتخابات از این کار پرهیز کند چرا که همانطور که خود وی بر سلامت انتخابات تاکید داشته، پرهیز از چنین کارهایی کمک به برگزاری سالم انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

فضائلی در خصوص سبب استفاده هاشمی از نام رهبری برای کاندیداتوری خود به پایگاه هاشمی در افکار عمومی اشاره کرد و یادآور شد: همه می‌دانند که موقعیت آقای هاشمی در جامعه چگونه است و احیاناً اگر وی بخواهد وارد عرصه شود ممکن است به رفتارهای غیراخلاقی آلوده شود که البته امیدواریم این چنین نشود.

 هاشمی می‌خواهد هزینه حضور خود را به عهده رهبری بگذارد

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: سبب دیگر این استفاده هاشمی از جایگاه رهبری برای این است که وی می‌خواهد هزینه تصمیم برای آمدن یا نیامدنش را از گردن خود ساقط کرده و به عهده رهبری بگذارد در حالی که این کار سوءاستفاده از جایگاه رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود و از هاشمی انتظار چنین رفتاری نمی‌رود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.