هالیوود از ریچارد گیر قدردانی می‌کند

سینما پرس-گروه سینما/ مسئولان برگزارکننده شانزدهمین دوره مراسم اهدای جوایز هالیوود با اهدای جایزه‌ «دستاورد حرفه‌ای» به ریچارد گیر از این بازیگر و و تهیه‌کننده صاحب نام آمریکایی قدردانی می‌کنند.

به گزارش سینما پرس، ریچارد گیر؛ بازیگر فیلم های سینمایی «زن زیبا» (Pretty Woman)، «ترس اولیه» (Primal Fear)، «بی وفا» (Unfaithful) و «یک افسر و یک جنتلمن» (An Officer and a Gentleman) با دریافت جایزه «دستاورد حرفه‌ای» مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده این دوره از مراسم اهدای جوایز هالیوود (Hollywood Film Awards) قرار می گیرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، گیر جایزه خود را در تاریخ ۲۲ اکتبر (یکم آبان) پاییز سال جاری و برای ایفای نقش در جدیدترین فیلم سینمایی نیکولاس یرکی به نام «قضاوت کردن» (Arbitrage) دریافت می کند.

نیکولاس یرکی علاوه بر فعالیت به عنوان کارگردان، فیلمنامه «قضاوت کردن» را نیز نوشته است و این فیلم سینمایی موفقیت‌های یک تاجر دوروی آمریکایی در شب تولد ۶۰ سالگی‌اش را به تصویر می‌ کشد. همچنین سوزان ساراندون و نیت پارکر نیز دیگر بازیگران مطرح این فیلم سینمایی هستند که به همراه ریچارد گیر در آن ایفای نقش کرده اند.

کرک داگلاس (۱۹۷۷)، شلی وینترز (۱۹۹۸)، جک لمون (۱۹۹۹)، ریچارد دریفوس (۲۰۰۰)، جان ترولتا (۲۰۰۴)، داین کیتون (۲۰۰۵)، رابین ویلیماز (۲۰۰۶)، داستین هافمن (۲۰۰۸)، سیلوستر استالونه (۲۰۱۰) و گلن کلوز (۲۰۱۱) نیز دیگر چهره های مطرح و برجسته ای هستند که پیش از این جایزه «دستاورد حرفه‌ای» مراسم اهدای جوایز هالیوود را به خود اختصاص داده اند.

گیر ۶۳ ساله که در طول دوران فعالیت خود به عنوان بازیگر هنوز موفق به دریافت هیچ جایزه اسکاری نشده است، پیش از این در سال ۲۰۰۳ میلادی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «شیکاگو» (Chicago) توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در بخش بهترین فیلم های سینمای کمدی یا موزیکال مراسم اهدای جوایز «گلدن گلوب» را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/ع.م/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۵۶۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.