هانوی ویتنام میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۹ شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

شهر هانوی ویتنام میزبان هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اعضای مجمع عمومی شورای المپیک آسیا از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی در ماکائو گرد هم آمدند تا از بین سه شهر سوربایا در اندونزی، دوبی در امارات و هانوی در ویتنام، یکی را به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۹ انتخاب نمایند که در پایان پس از رای‌گیری‌های صورت گرفته در ابتدا دوبی از گردونه رقابت‌ها خارج شد و پس از رای‌گیری دور نهایی شهر هانوی ویتنام بود که توانست افتخار میزبانی هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی را به خود اختصاص دهد.

بنا بر برنامه‌ریزی‌ چهار ساله بازی‌های آسیایی این رقابت‌ها باید در سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شد که پس از تصویب شورای المپیک آسیا قرار است این بازی‌ها یک سال پیش از بازی‌های المپیک و در سال ۲۰۱۹ برگزار شود.

یکی از دلایل اصلی انتخاب هانوی به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۹ در نظر گرفتن بودجه مناسب برای این بازی‌ها و داشتن سابقه خوب در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی بوده است.

شهر هانوی در سال ۲۰۱۶ نیز میزبان بازی‌های ساحلی آسیا خواهد بود. این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ ویتنام حدود ۶ و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و از شهرهای شمالی کشور ویتنام محسوب می‌شود.

مسئولان ورزش ویتنام پیش از این اعلام نموده بودند که حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای برگزاری بازی‌های آسیایی بها خواهند نمود و این رقم قابل افزایش نیز اعلام شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.