هانیبال لکتر آدمخوار به تلویزیون می‌آید

۲۶ام بهمن ،

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/27-11-1391/IMAGE634965374629786390.jpg مس میگلسن در نقش هانیبال لکتر

/Images/News/Larg_Pic/27-11-1391/IMAGE634965374636962402.jpg هیو دنسی و لارنس فیشبرن در نمایی از سریال

/Images/News/Larg_Pic/27-11-1391/IMAGE634965374643982414.jpg پشت صحنه سریال «هانیبال»

/Images/News/Larg_Pic/27-11-1391/IMAGE634965374651158427.jpg مس میگلسن در نمایی از «هانیبال»

/Images/News/Larg_Pic/27-11-1391/IMAGE634965375019319074.jpg هیو دنسی در پشت صحنه سریال

به گزارش خبرآنلاین، سریال «هانیبال» اقتباسی از مجموعه رمان‌های تامس هریس براساس شخصیت هانیبال لکتر است و اقتباس تلویزیونی آن را برایان فولر انجام داده است.
 
این سریال جایگزین سریال ترسناک «آسیبی نرسان به…» می‌شود.

 

مَس میگلسن ۴۶ ساله که بیش از همه برای بازی در نقش منفی فیلم جیمز باندی «کازینو رویال» شهرت دارد، در «هانیبال» نقش هانیبال لکتر، قاتل زنجیره‌ای را بازی می‌کند که پیشتر روانشناس بوده. او در این سریال مقابل هیو دنسی بازیگر بریتانیایی مقابل دوربین می‌رود.

 

میگلسن امسال در جشنواره فیلم کن برای بازی در تریلر روان‌شناختی «شکار» به کارگردانی توماس وینتربرگ فیلمساز دانمارکی جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. او در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که به اشتباه به آزار و اذیت یک کودک متهم می‌شود.

 

سر آنتونی هاپکینز برای بازی در نقش هانیبال لکتر معروف به «آدمخوار» در فیلم «سکوت بره‌ها» تولید سال ۱۹۹۱ برنده جایزه اسکار شد. برایان کاکس بازیگر اسکاتلندی و گاسپار یویل فرانسوی هم نقش این قاتل جذاب را روی پرده بازی کرده‌اند.

 

هیو دنسی در سریال «هانیبال» نقش ویل گراهام مامور پلیس فدرال را دارد. ویل پترسن سال ۱۹۸۶ در فیلم «Manhunter» و ادوارد نورتن سال ۲۰۰۲ در فیلم «اژدهای سرخ» در این نقش ظاهر شدند. فصل اول این مجموعه به رابطه گراهام و لکتر می‌پردازد.

 

مجموعه رمان‌های هانیبال لکتر را تامس هریس ۷۲ ساله نوشته است. این نویسنده پس از فروختن حق اقتباس سینمایی اولین رمانش به نام «یکشنبه سیاه» که داستان یک حمله تروریستی را روایت می‌کرد به شهرت رسید.

 

او پس از موفقیت «یکشنبه سیاه» در سال ۱۹۸۱ رمانی به نام «اژدهای سرخ» نوشت و در آن برای اولین بار خوانندگان را با هانیبال لکتر آشنا کرد، روانشناسی که خودش قاتل سریالی است و البته آدمخوار هم هست. این رمان را مایکل مان به فیلم تبدیل کرد، نام فیلم «شکارچی انسان» بود.

 

اما فیلمی که سبب شهرت جهانی هانیبال لکتر شد، «سکوت بره‌ها» نام داشت. این فیلم براساس رمانی به همین نام ساخته شده بود و در آن لکتر که به زندان افتاده به کارآگاهی کمک می‌کند تا رد یک قاتل سریالی را پیدا کند. فیلم را جاناتان دمی کارگردانی کرد و نقش کارآگاه را جودی فاستر بازی کرد و برای آن برنده اسکار شد.

 

سومین رمان این مجموعه «هانیبال» نام دارد که فیلمی به همین نام به کارگردانی ریدلی اسکات براساس آن ساخته شد. ماجرای این فیلم هفت سال پس از اتفاقات «سکوت بره‌ها» و فرار هاینبال لکتر از زندان رخ می‌دهد.

 

چهارمین و فعلا آخرین رمان این مجموعه «طلوع هانیبال» نام دارد که فیلمی به همین نام به کارگردانی پیتر وبر بر اساس آن ساخته شد. این رمان به کودکی هانیبال و شکلگیری شخصیت او می‌پردازد. فیلم و رمان هر دو با نقدهای منفی منتقدان روبرو شدند.

 

لارنس فیشبرن، بازیگر فیلم «ماتریکس» و کارولین داورنز از دیگر بازیگران فصل اول سریال «هانیبال» هستند که در ۱۳ قسمت تولید شده است. جیلیان اندرسون بازیگر سریال کارآگاهی محبوب «پرونده‌های مجهول» نیز در سه قسمت از این فصل حضور دارد.

 

هالیوودریپورتر / ۱۴ فوریه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

عکس: ایندی وایر
 

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.