هانیه توسلی : در سینما ستاره نداریم

ممتازنیوز:

111-12

هانیه توسلی با تاکید بر اینکه لیلا حاتمی بازیگر محبوبش است، گفت: هنوز بهترین فیلم زندگی‌ام را «شب‌های روشن» می‌دانم.

بهترین بازیگر نقش اول سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۱۸ مرداد ماه در برنامه تلویزیونی هفت حضور یافت که بخشی از صحبت‌های وی را در زیر می‌خوانیم.

*برخی از جوان‌هایی که فیلم اولی‌اند متوهم هستند و می‌خواهند سنگ بزرگ بردارند، در حالی که شعیبی (کارگردان دهلیز) با وجود اینکه اولین فیلمش را می‌ساخت تجربه زیادی داشت با این حال نقش و فیلمنامه اولین دلیل من برای حضور در یک فیلم است، فارغ از اینکه چندمین کار کارگردان محسوب می‌شود.

*طرفدار رضا عطاران و سریال‌هایی هستم که ساخته است و همیشه سعی می‌کردم هیچ قسمتی از سریال‌هایش را از دست ندهم. در «دهلیز» هم که با هم به عنوان یک بازیگر جدی همکاری داشتیم.

*هنوز بهترین فیلم‌ زندگی‌ام را «شب‌های روشن‌» می‌دانم که دلایل شخصی‌ هم دارد، البته «دهلیز» را هم خیلی دوست دارم و از آن دفاع می‌کنم.

*تا ۲۰ سالگی در همدان بودم و در آنجا کارم را با تئاتر شروع کردم بعد هم در دانشگاه ادبیات نمایشی قبول شدم و سپس در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف در تهران بازی کردم. از سریال‌هایی هم که بازی کردم، دفاع می‌کنم چون خوب بودند.

*تماشاچی تلویزیون یک طیف گسترده است اما تماشاچی سینما که بلیت می‌خرد از جنس دیگری است. در این میان مخاطب تئاتر به نسبت سینما خاص‌تر است، البته شاید ۹۰ درصد آن منحصر به شهر تهران است چون در شهرستان‌ها به طور مرتب تئاتر اجرا نمی‌شود.

*تئاتر پایه بازیگری است و تمام نقطه ضعف‌های کسی که می‌خواهد بازیگر شود در تئاتر مشخص می‌شود، تئاتر خروجی بهتری برای یک بازیگر خواهد داشت.

*لیلا حاتمی بازیگر محبوب‌ من است و آن هم به خاطر فیلم «لیلا» است. اصلا داریوش مهرجویی باعث شد که به بازیگری علاقه‌مند شوم.

*در سینمای ما بحران‌های زیادی وجود دارد که بحران بازیگری یکی از آنها است. وقتی یک فیلمنامه‌ای خوب نوشته می‌شود و کارگردان بازیگر درستی را انتخاب می‌کند، فقط بخشی از کار انجام شده است. اما مساله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ببینیم در سال چند فیلم خوب ساخته می‌شود، چند فیلمنامه خوب داریم…

*پس از ۱۰‌، ۱۲ سال هنوز عده‌ای فکر می‌کنند کتایون ریاحی که در فیلم «شام آخر» نقش مادرم را بازی می‌کرد. مادر من است. به طوری که چند شب قبل که برای نمایش فیلم «دهلیز» به یکی از سینماها رفته بودم، سراغ مادرم «کتایون ریاحی» را از من می‌گرفتند. «شام آخر» اولین فیلم سینمایی من بود که انتخابم توسط فریدون جیرانی و حضورم در این نقش خاطره انگیز بود.

*هردو جایزه خانه سینما و جشنواره فجر خوب هستند، جایزه جشن خانه سینما از این جهت خوب است چون ماجرا صنفی است و بازیگران جایزه می‌دهند و من هم که در یکی از جشن‌های خانه سینما جایزه گرفتم چون کم سن و سال بودم آن را خیلی دوست داشتم. زمانی هم که برای «دهلیز» از جشنواره فجر سیمرغ گرفتم از اینکه مورد تایید قرار گرفته بودم و فیلم را هم دوست داشتم خوشحال بودم.

*نقش کمدی در کارهایم کم است و دوست دارم در یک نقش کمدی حضور داشته باشم، مخصوصا اینکه خیلی‌ها به من می‌گویند چهره سرد و مغروری دارم اما این طور نیست و شاید فقط کمی در برقراری ارتباط اولیه، سخت باشم.

*در حال حاضر در سینما ستاره نداریم چون ستاره کسی است که فیلم به خاطر حضور او فروش خوبی خواهد داشت.هرچند تا چند سال قبل ستاره داشتیم مثل هدیه تهرانی، محمدرضا گلزار و نیکی کریمی در دهه ۷۰ که از ستاره‌های سینمای ایران بودند.

سوال پیامکی برنامه «هفت» به فیلم‌های این بازیگر سینما اختصاص داشت که تماشاگران از بین فیلم‌های «شام آخر‌»، «شب‌های روشن‌»، «عصر روز دهم‌»، «کافه ستاره» و «ندارها» به بازی هانیه توسلی در ‌ فیلم «شام آخر» بیشترین رای را دادند.

ایسنا


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.