هاوال H2 در اندیشه یک شاسی‌بلند مجهز چینی

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

هاوال که شاخه‌ای از گریت‌وال موتورز است، می‌خواهد خود را به عنوان سازنده شاسی‌بلندهای مناسب به بازار چین بشناساند و رؤیاهای فراتر از آن در سر دارد. البته هنوز جهت‌گیری این برند به درستی مشخص نیست و هر مدلی که از این شرکت خارج می‌آید، با مدل قبلی کاملاً متفاوت است و نشان از عدم پیوستگی و بلوغ این خودروساز دارد.

GreatWall Haval H2

Great Wall Haval H2

تصاویری که از خودروهای خط تولید هاوال دیده می‌شوند، همگی دارای ظاهری شبیه به خودروهای آئودی می باشند؛ ولی بدنه آن‌ها از خودروهایی مانند رنجروور اووک گرفته تا فولکس‌واگن توآرگ کپی‌برداری شده است. خودروی H9 نیز چیزی شبیه تویوتا لندکروزر است.

Great Wall Haval H2

Great Wall Haval H2

شاید اصیل‌ترین مدل هاوال، مدل H2 باشد. خودرویی که امکانات بسیاری را در اختیار قرار می‌دهد و با دیدن نمای جلوی آن، به سرعت نمی‌توان نتیجه گرفت که طراحی آن متعلق به ماشین دیگری در جای دیگری از دنیاست. این خودرو که در نمایشگاه اتومبیل پکن به نمایش گذاشته شد، دارای رنگ‌های مختلف بدنه و تریم‌های متفاوت داخلی است که می‌توانند همراه با سیستم دیفرانسیل دو چرخ یا چهارچرخ عرضه شوند.

GW Haval H2 Interior

GW Haval H2 Interior

این خودرو دارای یک موتور ۱/۵ لیتری توربو است که با گیربکس ۶ دنده دستی همراه است و سازندگان آن می‌گویند که H2 یک خودروی قدرتمند و سریع و چابک است؛ امّا در همین حال به قدرت و وزن کلی خودرو اشاره‌ای نمی‌کنند.

GW Haval H2

GW Haval H2

این مدل در در اوایل تابستان به بازار محلی چین راه خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که به بازار اروپا نیز راه پیدا کند؛ جایی که گریت وال موتورز در حال حاضر پیکاپ‌های خود را عرضه می‌کند. در حال حاضر محصولات هاوال در ایران نیز توسط دیارخودرو عرضه می شوند.

۰۳

اردیبهشت


GW-Haval-H2


مسعود انیس حسینی، مترجم خبرها و مطالب در پایگاه اینترنتی پدال


خودروهای چینی شاسی بلند نمایشگاه پکن گریت وال


فیسبوک


۱ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.