هتلهای مکه شبی ۵۰۰ هزار تومان

میانگین اشغال هتلها و واحدهای مسکونی در منطقه مسکونی اطراف مسجدالحرام با رشد قابل توجهی روبرو شده است به طوری که در برخی هتلهای نزدیک حرم شریف مکی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

مهر: گزارشها حاکی از آن است که قیمت یک اتاق هتل پنج ستاره غیر مشرف به حرم، بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ ریال سعودی و اتاق های مشرف به مسجدالحرام بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ ریال سعودی برای یک شب محاسبه می شود.

پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری اعلام کرد: میانگین اشغال هتلها و واحدهای مسکونی در منطقه مسکونی اطراف مسجدالحرام با رشد قابل توجهی روبرو شده است به طوری که در برخی هتلهای نزدیک حرم شریف مکی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

عیسی رواس معاون امور عمره وزارت حج عربستان از افزایش تعداد عمره گزاران عربستانی در مقایسه با سال گذشته خبر داد که به ۳۰۰ هزار عمره گزار افزایش یافته است.همچنین میانگینهای اشغال هتلها و واحدهای مسکونی خارج از منطقه مرکزی هم به ۷۰ درصد به ویژه در مناطق محبس الجن و العزیزیه رسیده است جایی که عمره گزاران عربستانی ترجیح می دهند در آنجا اسکان یابند.
 
از سوی دیگر، زیاد فارسی سخنگوی رسمی کمیته ملی حج و عمره عربستان به الوطن گفت: قیمتهای اقامت در هتلها و واحهای مسکونی بر اساس طبقه بندی و نوع هتلها و اشراف مستقیم آن به مسجدالحرام فرق می کند.
 
وی پیش بینی کرده قیمتها با افزایش ۱۰ درصدی روبرو شود، در هتلهای پنج ستاره قیمتهای یک اتاق غیر مشرف به حرم، بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ ریال سعودی (هر ریال در بازار ایران بیش از ۴۷۰ تا ۴۸۰ تومان است)، اتاق های مشرف به مسجدالحرام بین ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ ریال سعودی برای یک شب است. یعنی حداقل ۵۰۰ هزار تومان برای هر شب!

همچنین همه عمره گزاران داخل ترجیح می دهند در خارج از منطقه مرکزی اطراف حرم شریف مکی اسکان یابند.

وی گفت هتلهای مکه مکرمه تا پس از ماه مبارک رمضان با نسبت بالای اشغال روبرو خواهد بود، و برخی هتلها و واحدهای مسکونی برای ماه رمضان به طور کامل رزرو شده است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.