هتل‌های هما را چه کسی خرید؟/ قیمت: ۶۵۳.۱ میلیارد تومان

معاون وزیر راه با بیان اینکه هتل‌های هما با ارزش پایه ۶‌هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال، به همین قیمت به تأمین اجتماعی واگذار شد، گفت: ایران‌ایر مجاز است ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم را برای خرید هواپیما اختصاص دهد.

سید حسین میرشفیع  درباره واگذاری هتل‌‌های هما، اظهار داشت: هتل‌های هما یکی از شرکت‌های ارزنده است که زمین آن بیش از هتل‌ها قیمت دارد اما چون کاربری هتل‌ها باید حفظ شود بنابراین مجموعه هتل‌ها باید با هم به فروش می‌رسید.

وی اضافه کرد: دولت نمی تواند هتل‌دار باشد و اختیارات دولت در این زمینه کم است بنابراین باید هتل‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پس از چندین بار عرضه، هتل‌های هما به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و طبق قانون قرار است هزینه خرید این هتل‌ها در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا هواپیما خریداری کنند.

میرشفیع با بیان اینکه ارزش پایه کل سهام واگذاری به ریال ۶‌ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال است، گفت: این هتل‌ها با همین قیمت توسط سازمان تأمین اجتماعی خریداری شد؛ این مورد براساس مصوبه دولت و قیمت‌گذاری پایه، به همین میزان واگذار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس قانون بودجه، ۵۰۰ میلیارد تومان از محل فروش هتل‌های هما برای خرید هواپیما در اختیار ایران ایر قرار می‌گیرد که هواپیما خریداری کند.

بنابراین گزارش مجموع گروه هتل‌های هما در سه نوبت، یک نوبت با قیمت جدید (۶۵۱ میلیارد تومان) و دو نوبت با قیمت قدیم (۵۲۰ میلیارد تومان) عرضه شد.

پس از عدم استقبال از خرید هتل‌های هما، واگذاری هتل‌های هما به تأمین اجتماعی بابت رد دیون در حالی از سوی هیئت واگذاری تصویب شد‌ که پیش از این چندین بار این شرکت در بازار فرابورس عرضه شد ولی متقاضی خرید نداشت بنابراین نوع واگذاری تغییر کرد.

ارزش پایه این شرکت در آخرین نوبت عرضه یعنی در ۳۱ اردیبهشت سال جاری ۶۵۳ میلیارد تومان بود ولی قیمت پایه و برخی شرایط در سه نوبت گذشته متغیر بود؛ بطور مثال زمین پارکینگ هتل‌های هما که پیش از این همراه با هتل به فروش می رسید در آخرین عرضه اعلام شد که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد‌ در مقابل نیز خریدار اجازه استفاده از برند هتل‌های هما را نداشت ولی در عرضه آخر این اجازه استفاده از برند داده شد.

بنابراین گزارش مجموعه هتل‌های ‌هما دارای ۵ هتل در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، بندرعباس و اصفهان هستند.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.