هتل‌ های پایتخت آماده میزبانی از مهمانان اجلاس جنبش عدم تعهد هستند

‘محمدحسین فراهانی’ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: کار آماده سازی مراکز اقامتی پایتخت اعم از هتل‌، هتل‌ آپارتمان و مهمانسراها از مدت‌ها پیش در دستور کار این سازمان قرار گرفته و اکنون ۲۱ مرکز اقامتی تهران آماده پذیرایی از مهمانان این اجلاس هستند.

وی گفت: ورود هیات‌های کارشناسی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به تهران از روز گذشته(شنبه) آغاز شده و مهمانان طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در محل‌های مورد نظر مستقر شده اند.

فراهانی با بیان آنکه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تدارک دیده شده برای اسکان مهمانان جنبش عدم تعهد تا ۱۲ شهریور ماه در اختیار آنان خواهد بود، تاکید کرد: بسیاری از این هتل‌ها در گروه هتل‌های چهار و پنج ستاره پایتخت هستند و از امکانات و خدمات رفاهی مناسبی برای پذیرایی از مهمانان برخوردارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تاکید کرد که برخی مهمانان اجلاس در کاخ موزه‌ها مستقر می‌شوند و تشریفات ریاست جمهوری نیز خانه‌هایی را برای اسکان برخی مهمانان ویژه اجلاس تدارک دیده است.

فراهانی تاکید کرد که در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهد هیچ یک از هتل‌های پایتخت قیمت‌های خود را افزایش نخواهند داد.

‘منوچهر جهانیان’ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز پیش بینی کرده است که اقامت سران جنبش غیرمتعهدها ۱۲میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای هتل‌ها و بیش از ۵۰ میلیون دلار برای صنعت گردشگری کشور درآمد ارزی خواهد داشت.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها با شعار ‘‌صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی’ از پنجم تا دهم شهریور ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.

در این نشست جمهوری اسلامی ایران ریاست دوره ای جنبش را از مصر تحویل گرفته و در مدت سه سال ریاست آن را تا سال ۲۰۲۲ میلادی برعهده خواهد داشت.

فراهنگ ** ۲۰۲۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۲۰۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.