هت‌تریک ثامن‌الحجج در قهرمانی لیگ برتر کشتی آزاد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > کشتی – تسنیم نوشت:

تیم کشتی آزاد ثامن الحجج سبزوار با غلبه بر استیل آذین در فینال لیگ برتر به سومین قهرمانی پیاپی خود دست یافت.

در فینال مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد تیم استیل آذین ایرانیان با شکست برابر ثامن الحجج سبزوار از رسیدن به مقام قهرمانی باز ماند تا ثامنی‌ها سومین قهرمانی پی‌در‌پی خود را نیز جشن بگیرند و به نوعی هت‌تریک کنند. 

۵۵ کیلوگرم: امید جلالی بهار ۴ – یاسر حیدرقلی نژاد ۲

در وزن اول امید جلالی بهار در شرایطی که در تایم اول ۲ بر یک از حریف عقب افتاد در لحظات آخر با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید تا گل کشتی‌های ۲ تیم به سود استیل آذین خاتمه یابد.

۶۰ کیلوگرم: حسن مرادقلی صفر – مصطفی آقاجانی ۴

در تایم اول کشتی زیبای مرادقلی و آقاجانی این آقاجانی بود که توانست با یک پوئن اخطار و خاک کردن حریف ۳ بر صفر پیش بیفتد. در تایم دوم نیز آقاجانی یک امتیاز دیگر از مرادقلی گرفت و کشتی با حساب ۴ بر صفر به سود وی پایان یافت.

۶۶ کیلوگرم: سبحان محمدزاده صفر – ماگمد مرتضی علی‌اف ۸

در وزن ۶۶ کیلوگرم محمدزاده در کمتر از ۲ دقیقه برابر علی‌اف ۸ بر صفر باخت تا ثامن سبزوار ۲ بر یک پیش بیفتد. 

۷۴ کیلوگرم: دنیس چارگوش ۶ – رضا افضلی ۳

در وزن چهارم این دیدار افضلی در شرایطی به مصاف چارگوش روس رفت که وی صبح امروز توانسته بود شعبان‌اف بلاروسی را در یک کشتی پر حرف و حدیث شکست دهد. در این کشتی چارگوش دارنده ۲ مدال طلای جهان در تایم اول توانست با حساب ۳ بر ۲ از افضلی پیش بیفتد. در تایم دوم نیز چارگوش با یک خاک و بارانداز دیگر حساب کار را ۶ بر ۲ کرد. افضلی یک بار دیگر نیز چارگوش را از تشک خارج برد تا در نهایت او با نتیجه ۶ بر ۳ از این کشتی‌گیر روس ببازد و کار ۲ تیم نیز ۲ بر ۲ مساوی شود. 

۸۴ کیلوگرم: اسماعیل نجاتیان ۳ – احسان امینی ۳

در وزن ۸۴ کیلوگرم نجاتیان در تایم اول توانست یک بر صفر امینی را ببرد. در تایم دوم نیز نجاتیان با مایه لنگ و خاک کردن حریف ۳ بر صفر پیش افتاد. امینی در ادامه کشتی ۲ خاک کردن حریفش ۲ امتیاز گرفت تا ۳ بر ۲ شوند. اما این پایان کار نبود و با یک پوئن اخطاری که نجاتیان گرفت در نهایت این امینی بود که در کمال ناباوری توانست با نتیجه ۳ بر ۳ پیروز شود. 

۹۶ کیلوگرم: عبدالسلام گادیسوف ۹ – عرفان امیری ۲

در وزن ۹۶ کیلوگرم گادیسوف در تایم اول با ۲ بار خاک کردن حریف ۴ بر صفر پیش افتاد. در ادامه کار در یک کش و قوس گادیسوف ۳ و امیری ۲ امتیاز گرفت تا حساب کار ۷ بر ۲ شود. گادیسوف با یک خاک دیگر نهمین امتیاز را نیز به دست آورد تا پیروز این دیدار باشد و کار ۲ تیم به کشتی آخر کشیده شود. 

۱۲۰ کیلوگرم: محمدرضا آذرشکیب ۳ – حاجی مراد گاتسالوف ۳

اما در حساس‌ترین کشتی این دیدار آذرشکیب که در دور رفت توانسته بود گاتسالوف روس دارنده ۶ مدال طلای جهان و المپیک را ببرد در تایم اول ابتدا ۲ امتیاز برابر این حریف روس از دست داد. در ادامه کار آذرشکیب توانست با خاک کردن گاتسالوف حساب کار را ۲ بر ۲ کند. در تایم دوم نیز گاتسالوف با یک درخت‌کن و پیچ کمر ۶ بر ۲ از آذرشکیب پیش افتاد. آذرشکیب در ادامه کار یک بار دیگر کنده حریف را کشید اما خودش نیز خاک شد تا حساب کار ۸ بر ۶ شود. خارج بردن گاتسالوف در ادامه فایده‌ای نداشت تا ثامن با نتیجه ۴ بر ۳ برنده شود و سومین قهرمانی خود را در لیگ جشن بگیرد.  

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.