هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی(ص) آغاز شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه در مراسمی همزمان با میلاد امام هادی(ع) با پیام حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در مجتمع آموزش عالی فقه آغاز شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، مراسم افتتاحیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه روزچهارشنبه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(ص) و با پیام حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه در مجتمع عالی فقه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعه‌المصطفی(ص) در این مراسم در سخنانی تصریح نمود: کارهای طلاب جامعهالمصطفی(ص) در همه رشته‌ها باید بر روی قرآن باشد تا پس از فارغ‌التحصیلی مسلط iبه قرآن باشند.

وی اظهار نمود: امروز دنیای اسلام که در حال خیزش بزرگ و بیداری اسلامی برخاسته از قرآن است در ادامه حرکت خود محتاج تغذیه از قرآن است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعهالمصطفی‌(ص) العالمیه گفت: صبر، ایستادگی، شهادت در راه خدا و امید iبه وعده حق از قرآن قابل استخراج است و قرآن است که تفکر لازم را برای مردم iبه سمت بیداری اسلامی ایجاد می‌کند.

المپیاد قرآن و حدیث ویژه طلاب غیر ایرانی شاغل iبه تحصیل در ایران و طلاب فارغ‌التحصیل غیرایرانی موجود در خارج از کشور است و تاکنون ۲۶۵۰ نفر از طلاب داخل کشور در المپیاد در ۴۲۷۰ نفر رشته از ۶۹ ملیت ثبت نام نمودند.

هنوز وقت‌بندی ثبت‌ نام در خارج از کشور iبه پایان نرسیده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از پنج هزار نفر شرکت‌کننده در داخل و خارج از کشور در المپیاد شرکت نمایند.

این المپیاد در ۴۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و نفرات برتر در رشته‌های مختلف iبه ایران دعوت شده و در iبهمن‌ماه امسال در مرحله نهایی شرکت می‌کنند.

مسابقات مرحله مقدماتی از امروز، ۱۰ آبان تا ۱۷ آبان‌ماه در مجتمع عالی فقه برای برادران و در مدرسه بنت‌الهدی برای خواهران برگزار می‌شود و مرحله نهایی مسابقات نیز با حضور طلاب ممتاز داخل کشور و از همه کشورها iبهمن‌ماه امسال در هفته وحدت برگزار می‌شود.

هم‌چنین شعار هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث، «قرآن، کتاب تربیت» است و آزمون‌های کتبی در رشته‌های حفظ قرآن برگزار می‌شود، iبه همین منظور بسته قرآنی حدیثی برای همه مقاطع مختلف تحصیلی آماه شده است و امسال مسابقات کتبی iبه‌صورت آنلاین برگزار شده و شرکت‌کنندگان اقدام iبه پاسخ‌گویی iبه سؤالات می‌کنند.

بخش آثار نیز در قسمت‌های تألیف و ترجمه کتاب، مقاله‌نویسی، وبلاگ‌نویسی و پایان‌نامه‌های قرآنی برگزار می‌شود؛ امسال هم‌چنین زبان‌های بخش آثار iبه پنج زبان افزایش یافته و علاوه بر زبان‌های فارسی و عربی زبان‌های انگلیسی، اردو و فرانسه نیز وجود دارد و کتاب، مقاله و پایان‌نامه iبه این چند زبان پذیرفته می‌شوند.

تربیت در قرآن و حدیث، روش تدریس قرائت و حفظ قرآن کریم در ملل مختلف وبیداری اسلامی در قرآن و اهل بیت(ع) نیز موضوعات بخش مقالات هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث است.

بنا بر این گزارش تفسیری، آزمون‌های شفاهی این المپیاد در رشته‌های قرائت قرآن کریم، حفظ کل قرآن، ترتیل، حفظ حدیث و ادعیه و مناجات‌خوانی برگزار می‌شود و رشته تبلیغ قرآن‌محور نیز یکی از رشته‌های تازهی است که امسال در بخش شفاهی برگزار می‌شود.

اختتامیه این المپیاد iبهمن‌ماه امسال همزمان با هفته وحدت در شهر قم برگزار می‌شود، المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث هم‌چنین در بیش از ۴۰ نمایندگی جامعهالمصطفی(ص) در سراسر جهان iبه‌صورت همزمان با ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.