هجدهمین سال تاسیس رادیو بوسنی در برون مرزی

رادیو بوسنی برون مرزی به عنوان اولین رسانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه بالکان می ۱۹۹۴ با پخش نیم ساعت برنامه در روز آغاز بکار کرد

به گزارش سرویس فرهنگی هنری برنا، رادیو بوسنی برون مرزی به عنوان اولین رسانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه بالکان می ۱۹۹۴ با پخش نیم ساعت برنامه در روز آغاز بکار کرد و در کمتر از سه سال موفق شد برنامه های خود را دو نوبت صبحگاهی و شامگاهی بر روی آنتن ببرد.

بخش خبری شامل اخبار، تفسیر سیاسی روز، مصاحبه، گزارش های دریافتی از طریق خبرنگاران رادیو در منطقه بالکان و نگاهی به روزنامه های منطقه در هر نوبت از برنامه های رادیو بوسنی پخش می شود.

دو رادیوی اینترنتی اسلام و فرهنگ به زبان بوسنیایی نیز هریک روزانه نیم ساعت برنامه های خود را به صورت پادکست در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

در سایت اسلام علاوه بر اخبار مرتبط با موضوعات اسلامی، مقالات، گفتگو ها و نظایر آنها در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.همچنین تفسیر سوره های قرآن به شکل یک نرم افزار تحت عنوان راهی به سوی نور با قابلیت نمایش آیات و ترجمه آن به زبان بوسنیایی، وجود دارد. 

سایت فرهنگ نیز  مباحث فرهنگی ایران را پیگیری می کند.این سایت مرجع کاملی برای بوسنیایی زبان هایی است که می خواهند ایران را بشناسند، که در این رابطه علاوه بر معرفی کشور ایران، تاریخ، جغرافیا، آداب و رسوم نواحی مختلف، جاذبه های توریستی، مناطق دیدنی، چهرهای برجسته ایران از جمله مولوی، عطار، سعدی، فردوسی، نظامی، شهریار و… موارد دیگری همچون گالری عکس، ویدئوهای مناظر ایران،  آموزش زبان فارسی، داستان های ایرانی و نیز آموزش غذاهای ایرانی نظر هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند.

برنامه‌های رادیو بوسنی همه‌روزه ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح به وقت تهران (۷‌و۳۰ دقیقه تا ۸و۳۰ دقیقه به وقت بوسنی)، ۲۲ تا ۲۳ به‌وقت تهران (۱۹و۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت بوسنی) برای مخاطبان خارجی پخش می‌شود.

آدرس سایت رادیو بروسنی برون مرزی :http://bosnian.irib.ir
آدرس رادیو اینترنتی اسلام : http://bosnian.irib.ir/radioislam /
آدرس رادیو اینترنتی فرهنگ : http://bosnian.irib.ir/radioculture /

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.