هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین آلات گلدوزی و محصولات نساجی با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

علی مرادی، مجری نمایشگاه بین‌المللی نساجی گفت: این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۶۸۰۰ مترمربع، به مدت ۴ روز از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برپا است.

وی تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه ۸۳ شرکت داخلی و ۴۲ شرکت خارجی از ۸ کشور ترکیه، چین، کره جنوبی، تایوان، ایتالیا، اسپانیا و ژاپن حضور دارند.

به گفته مرادی، در این نمایشگاه آخرین وضعیت و مدرن ترین تکنولوژی در زمینه ماشین آلات نساجی، ماشین آلات گلدوزی، ماشین آلان دوخت و برش و چرخ خیاطی، مواد اولیه و نخ، منسوجات خانگی و پوشاک و صنایع وابسته حضور دارند.

همچنین ارسلان فتحی‌پور در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: صنعت نساجی صنعتی مهم و استراتژیک است؛ بر این اساس باید شرایطی را فراهم کرد که این صنعت شکوفاتر شود. این در شرایطی است که پتروشیمی که به نوعی مواد اولیه کارخانجات این صنعت به شمار می‎‌آید باید با قیمت مناسب تحویل کارخانجات شود.

وی اظهار داشت: البته باید جلوی واردات لباس‌های مبتذل به کشور گرفته شود. بر این اساس باید از تولیدات داخلی نیز حمایت شود. این در شرایطی است که زمینه برای صادرات محصولات نساجی نیز بسیار فراهم است و رشد صادرات ۴۰ درصدی را علیرغم همه مشکلات تجربه کرده است.

به گفته فتحی‌پور، باید از طرح هایی که منجر به جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق می شود جلوگیری به عمل آید که در این راستا طرحی که برای قاچاق کالا در نظر گرفته شده بود، هم اکنون برای بررسی در شورای نگهبان است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.